10% מהזכאים לקבלת המענקים במסגרת התוכנית "צ'ק לכל אזרח" לא קיבלו עד הערב (א') את המענקים המובטחים. חלקם בלתי מוכרים לביטוח הלאומי וייתכן שיארך שבועות עד לאיתורם, אם לא יעבירו ביוזמתם את פרטיהם לביטוח הלאומי. יצוין שעד כה לא תוקן המענק לילדים עם צרכים מיוחדים עד גיל 18 והוריהם מקבלים עבורם לפי שעה רק 500 שקל עבור כל ילד ולא מענק כפול, כפי שמקבל נכה מגיל 18 ומעלה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עד היום העביר המוסד לביטוח לאומי 1.4 מיליארד שקל עבור כשלושה מיליון ילדים בישראל. ובמהלך סוף השבוע האחרון הופקדו המענקים ליותר מ-1.6 מיליון אזרחים בני 18 ומעלה, כאשר חלקם כוללים מענקים מוגדלים לזכאים לכפל מענקים.
3 צפייה בגלריה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
תור לסניף הביטוח הלאומי בפתח תקווה
(צילום: יריב כץ)
היום העביר הביטוח הלאומי לעוד כ-2.5 מיליון אזרחים את המענק והם יראו את המענק בחשבונם מחר. בסך הכל, מאז יום ראשון ה-2.8.2020, הופקדו המענקים עבור כ-8.2 מיליון תושבים (הילדים והבוגרים), שהם כ-5.9 מילארד שקל.
יצוין כי למעלה משני מיליון אזרחים נכנסו בשבוע האחרון אל מערכות הביטוח הלאומי ובדקו את חשבונות הבנק שלהם. לא פחות מ-471,241 מתוכם, שינו את פרטי חשבונם.

כחצי מיליון חשבונות בנק עדיין לא אותרו

כעת נותרו כ-800 אלף אזרחים שעדיין לא הופקדו להם המענקים, שחלקם הגדול עדיין לא אימת את חשבונות הבנק בביטוח הלאומי.
מתוך כ-500 אלף חשבונות בנק שעדיין לא אותרו 50% מהם מהישובים היהודיים, כ-25.5% ישובים מעורבים וכ-22% מהישובים הלא יהודיים.
3 צפייה בגלריה
שלט של צעירי המחאה
שלט של צעירי המחאה
עדיין מהווים אחוז נכבד מאלו שטרם קיבלו מענקים. צעירים במחאת הקורונה
(צילום: עמית שאבי)
בעוד בשבוע שעבר הערים שבהן מספר חשבונות הבנקים החסרים היו בעיקר ירושלים, תל אביב, חיפה, פתח תקווה, אשדוד ונתניה. כיום, הערים שבהן מספר חשבונות הבנק החסרים הן: ירושלים, תל אביב, חיפה, בני ברק ואשדוד.
קבוצת הגילים המשמעותית ביותר שלה חסרים חשבונות הבנק הם גילי 18-21, שהם כ-184 אלף אזרחים, המהווים כ-36% אחוזים מכ-500 אלף חשבונות שעדיין לא אומתו. קבוצת הגילים הבאה היא בני ה-51-70, שמהווים כ-99 אלף אזרחים - שהם 19% מתוך כלל החשבונות הלא מאומתים.

הביטוח הלאומי: "ודאו שחשבון הבנק שלכם מעודכן"

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, ציין כי "אנו ממשיכים להעביר את המענקים המיוחדים לאזרחי ישראל בכלל ולשכבות החלשות בפרט במרץ רב. החשיבות של מענקים אלו עבור הקשישים, הנכים ונפגעי המשבר היא קריטית בעת הזו ואמשיך להיאבק עבורם בכל הכוח".
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר
מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר
מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר
(צילום: עומר מסינגר)
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, הוסיף כי "ברגע שהביטוח הלאומי 'נקרא אל הדגל', הוא עובד מסביב לשעון על מנת לעמוד במשימה שהוצבה בפניו. בפחות משבועיים הצלחנו להעביר כ-90% מהמענקים אל תושבי ישראל ומבחינתנו זו בשורה גדולה".
שפיגלר קרא היום לציבור לבחון מחר את חשבונות הבנק ומי שלא יראה את הכסף מחר בחשבון הבנק שלו מתבקש להיכנס אל מערכות הביטוח הלאומי ולוודא כי חשבון הבנק שלו מעודכן בביטוח הלאומי. "לא ננוח עד שאחרון האזרחים יקבל מהביטוח הלאומי את המענק לו הוא זכאי".
יצוין, כי היום יקבלו חלק מהמשפחות סיוע מיוחד לפתיחת שנת הלימודים. מדובר במענק שנתי קבוע להשתתפות בהוצאות הלימודים המשולם ב-10 באוגוסט למשפחות חד הוריות וכן למשפחות עם ארבעה ילדים ויותר, המקבלות קצבת נכות כללית, הבטחת הכנסה, מזונות, אזרח ותיק או שארים. למשפחות אלה משלם הביטוח הלאומי מענק לימודים בתחילת כל שנת לימודים.
בשנת הלימודים תשפ"א ישולם המענק עבור ילדים שנולדו בין ה-1 בינואר 2003 ל-31 בדצמבר 2014. סכום המענק יהיה השנה 1,021 שקל עבור כל ילד. המענק ישולם לחשבון הבנק שבו משולמת קצבת הילדים.