1 צפייה בגלריה
בני זוג מבוגרים רבים
בני זוג מבוגרים רבים
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית הדין הרבני בתל אביב קיבל לאחרונה תביעת גירושין וכתובה שהגישה אישה נגד בעלה לאחר הדיינים התרשמו שהבעל ניהל קשרים עם נשים אחרות במקביל. הם ציינו כי גישת הבעל כלפי חיי הנישואים היא "אמביוולנטית", ואף שניכר כי הוא אוהב את אשתו, הוא לא מוכן לוותר על אהבות אחרות. הכתובה המקורית עמדה על סך של מיליון שקל אך הדיינים פסקו לטובת האישה רבע מהסכום.
לבני הזוג שלושה ילדים, כולם בגירים. הם צברו במהלך הנישואים רכוש רב, בין היתר שישה נכסי נדל"ן ועסק. עם פרוץ המשבר הנכסים חולקו ביניהם בבית המשפט למשפחה. בדצמבר 2021 הגישה האישה תביעת גירושין וכתובה. היא טענה בין היתר שהבעל בוגד בה עם נשים זרות והוסיפה שהוא כתב לה הודעות אלימות ופיזר במטבח ובסלון קמח ופרורי לחם, וכמו כן שהוא מקליט אותה ועוקב אחריה באופן אובססיבי.
לדבריה, כשנה קודם להגשת התביעה יצאה עם בתה להליכה והשתיים ראו את הבעל מתנשק עם אישה אחרת. לדבריה, מדובר במישהי שעמה היה לבעל רומן לפני כ-20 שנה. לאחר מכן הבת נתקפה חרדה ומאז בני הזוג גרים בנפרד. היא הוסיפה שלבעל היו רומנים עם נשים נוספות.
עו"ד בתיה אשוריעו"ד בתיה אשורייניב דרוקר
בכתב התשובה הודה הבעל שאכן הייתה לו "מעידה" בניהול רומן בעבר. עם זאת, הוא הכחיש שהיה לו קשר אינטימי עם אותה אישה בתקופה שקדמה לפרידה וטען כי פגש אותה במקרה במהלך הצעידה. הוא גם הכחיש שהיה לו קשר אינטימי עם נשים אחרות וציין כי מדובר היה ביחסים אפלטוניים. לדבריו הוא לא מעוניין להתגרש אלא אוהב את אשתו, והוא ציין את מכתבי האהבה שכתב לב במהלך השנים.
הדיינים - הרב צבי בן יעקב, הרב יצחק הדאיה והרב משה בצרי - התרשמו שהאישה ראתה בבעל את כל חייה, "מסוג הנשים שיש להן גבר אחד ויחיד", ומכאן לדבריהם גודל האכזבה. הם הוסיפו כי בניגוד אליה, לבעל יש יחס דו-ערכי לנושא הזוגיות והוא פוסח על שתי הסעפים. "מצד אחד - נראה שהוא אוהב את אשתו, אך אינו מוכן לוותר גם על אהבות אחרות. על רומנים או גילויי חיבה לנשים זרות", כתבו.
הדיינים דחו את טענת הבעל כי פגש באישה שעמה ניהל בעבר רומן במקרה, וציינו כי זו תמימות לחשוב שהכל היה אקראי. כמו כן לדבריהם, מנוסח הודעות ששלח הבעל לשתי נשים אחרות עולה כי הוא חיזר אחריהן. הם הדגישו כי אין לצפות מהתובעת, הנאמנה לערכי חיי המשפחה, כי תהיה מוכנה לקשרים מהסוג הזה ומדובר בעילה מובהקת לגירושין. "יש כאן פגיעה בבסיס חיי המשפחה, ביסודות הבית", כתבו הדיינים.
הדיינים סיכמו שמעשי הבעל מחייבים גם בגירושין וגם בכתובה. הם ציינו שייתכן שהיה מקום לחייב במלוא הכתובה בסך מיליון שקל, אולם מאחר שמדובר בסכום מופרז מהמקובל, וכן מאחר והאישה הסכימה להעמיד את סך הכתובה על 250 אלף שקל, זה הסכום בו יחויב הבעל. הובהר כי אין לקזז מסכום הכתובה את הזכויות שקיבלה האישה בהליך הרכושי.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד עיינה אונגר לטין • ב"כ הנתבע: עו"ד מיכל זלינגר • עו"ד בתיה אשורי עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין