בשיתוף בנק הפועלים
מתוך מאות המשפחות שהגישו את מועמדותן לפרויקט "משפחה בצמיחה" השביעי במספר, שעורכים "ממון – ידיעות אחרונות" ו־ynet בשיתוף בנק הפועלים, נבחרו חמש משפחות אמיצות שעומדות לחשוף בפנינו את הקשיים והלבטים בכל הקשור לנושאים הפיננסיים.
במסגרת הפרויקט יזכו המשפחות לליווי וייעוץ שיעזור להן לשפר את התנהלותן הכלכלית ולצמוח, ובמהלך החודשים הקרובים נבחרת יועצים ילמדו את התנהלותה הכלכלית של כל משפחה, ינתחו את חשבונות הבנק שלה, ויבנו תוכנית מותאמת כדי לסייע לכל משפחה לשפר את התנהלותה הכלכלית ולבנות תקציב משפחתי שהיא יכולה לעמוד בו.
המשפחות ייפגשו עם יועץ פיננסי של בנק הפועלים שיעניק הכוונה וייעוץ פיננסי בהתאם לאתגר הכלכלי אותו הציבו לעצמן. בנוסף, בארבעת החודשים הקרובים יזכו לליווי צמוד של מנטור מתכנית "משפחה פלוס" של עמותת חסדי לב, ליצירת שינוי ממשי בדפוסי ההתנהלות ואורח החיים המשפחתי והפיננסי. חמש המשפחות הנבחרות יצטרפו לעשרות המשפחות שכבר השתתפו בפרויקט והצליחו לעשות שינוי מהותי בחייהן וגם יקבלו מענק של 20,000 שקלים.
בנבחרת שלנו נמצאים זוג המנהל יחד סדנאות לריפוי רגשי על פי הקבלה, זוג צעיר השואף להגשים את חלום קניית הדירה, גרושה ואם לשני ילדים שחולמת להצליח לצאת עם הילדים לחופשה שנתית, אישה שפותחת עסק לעיצוב ורוצה כלים פיננסיים ומשפחה מעוניינת לקבל כלים להתנהלות נכונה יותר של משק הבית. הכירו אותם:
1 צפייה בגלריה
משתתפי העונה החדשה של "משפחה בצמיחה" נחשפים - הכירו אותם
משתתפי העונה החדשה של "משפחה בצמיחה" נחשפים - הכירו אותם
משתתפי העונה החדשה של "משפחה בצמיחה" נחשפים - הכירו אותם
(צילום: יונתן בלום)

משפחת אייזנברג

אלעזר (27) ותהילה (27), נשואים ללא ילדים
תהילה היא בוגרת תואר במשפטים בקריה האקדמית אונו ונמצאת כעת לקראת תום התמחותה במשרד עורכי דין. אלעזר הוא עצמאי בעל עסק באריאל (זכיין של רשת קליית איבגי) וכמו כן שמאי מקרקעין בהשכלתו המקצועית.
"החלום שלנו משותף להרבה צעירים במדינה – להגיע לעצמאות כלכלית ולרכוש בית משלנו. שוק הדירות מטורף והמצב הולך ומידרדר ואנחנו מאוד מקווים שנוכל באמצעות הפרויקט הזה לקבל כלים להתנהלות כלכלית, במטרה להצליח להבין אם חלום הדירה ריאלי עבורנו".

משפחת כרמלי

דולב (32), גרושה בהורות משותפת, והילדים אלון (8) וניצן (7)
דולב עובדת בתחום שינויי הדיירים בחברת בנייה מזה שבע שנים. מאז גירושיה היא מגדלת את שני ילדיה בביתה שבחריש ומעוניינת לקבל כלים כיצד להתנהל פיננסית עם משכורת יחידנית.
"פתאום גיליתי שאני לא מכירה מושגים פיננסיים בסיסיים וכך למשך קלטתי שאני משלמת ריבית מנופחת מאוד על הלוואה בנקאית שלקחתי. יש לי כרגע מטרת על - להגיע למצב בו אנו יכולים לצאת לחופשה שנתית שלי ושל הילדים. כרגע אנו לא מצליחים בגלל המצב הכלכלי".

משפחת עקל

קוסאי (47), היבה (38) והילדים מילא (10) ואדם (7)
היבה היא רוקחת קלינית במרכז הרפואי העמק שבעפולה (ובמהלך לימודי דוקטורט בתחום בריאות הציבור באוניברסיטת חיפה) וקוסאי הוא מחסנאי בחברת משלוחים. השניים בנו בית על אדמה שקיבלו מהוריו של קוסאי. כמו כן קוסאי היה מובטל שלוש פעמים, אחת מהן במהלך משבר הקורונה, והמשפחה מעוניינת לקבל כלים להתנהלות נכונה יותר של משק הבית.
"הנושא של חינוך פיננסי הוא לא משהו שגדלנו עליו. אתה גדל, לומד ומתחתן ופתאום מוצא את עצמך מקים בית ומשפחה ואתה נתקל בחיים שלא הכינו אותך לגמרי אליהם. אנחנו רוצים שיהיה לנו אופק כלכלי. אנחנו אנשים חרוצים ורוצים להגיע למצב שבו לא יהיו לנו יותר חובות. כך נוכל ליהנות מהחיים ולא להיות מתוחים כל הזמן אם הכסף יספיק או לא".

משפחת רבינוביץ

מירב (49), ישראל (44) והילדים יהלי (16) איתן (14) ואורי (9)
ישראל עבד במשך שנים במשרד הביטחון ועקב מחלה יצא לפנסיה מוקדמת. עם הזמן פיתח תחביב מיוחד לצילום קירות גרפיטי ופרסומם בעמוד אינסטגרם פופולרי בשם graffitlv. מירב עבדה 21 שנה בחברה ממשלתית ולפני שלוש שנים החליטה לעשות שינוי תוך שהיא לומדת בשנקר עיצוב חלונות ראווה ובסטודיו 6 בי – עיצוב ואדריכלות פנים. בקרוב תפתח עסק עצמאי.
"אנחנו רוצים לקבל כלים להתנהלות פיננסית נכונה עקב כל השינויים שקרו לנו, גם האישיים וגם המקצועיים. כמו כן, חשוב לנו גם להעביר למתבגרים שלנו חשיבה פיננסית נכונה, חינוך שלא ניתן כל כך אצלנו בארץ".

משפחת ריטוב

יהודה (52), ענבר (42) והילדים בת שבע (6) ומיכאל יעקב (4). ליהודה שני ילדים גדולים מנישואים קודמים (מתגוררים עם אמם)
יהודה וענבר מנהלים עסק משותף בתל־אביב, "לב לדעת – יהודה ריטוב" להעברת סדנאות לריפוי רגשי על פי חוכמת הקבלה. את השיטה פיתח יהודה בעצמו במשך 20 שנה והעיקרון העומד מאחוריה הוא ההבנה שכל הבעיות שלנו כבני אדם נובעות מסוג של "שריטה" רגשית ויש דרך לרפא אותן.
"אנחנו מעולים במה שאנחנו עושים ורואים נסים בסדנאות שלנו, זוגות לפני גירושים חוזרים למצב הרגשי שבו הם היו לפני ירח הדבש, ורווקים ורווקות בגילי 40-30 שהתחתנו אחרי שנים של בדידות. השיטה נובעת מהקבלה אבל אין בה אלמנטים דתיים כך שהיא פונה לכל שכבות האוכלוסייה. מצד שני אנחנו לא יודעים לנהל עסק ולהתנהל כלכלית, מרמה של מבנה עסקי, תפקידים ועובדים, שיווק ומכירות. פשוט אין לנו מושג. כל האנשים שדיברנו איתם אמרו לנו שה"מוצר" שלנו פשוט מדהים, אבל אנחנו לא יודעים לנהל את האופרציה הזו מבחינה פיננסית וזו הסיבה שהגענו לפרויקט".
בשיתוף בנק הפועלים