1. קית' הרינג במרינה בהרצליה

חברת ארט האב (ArtHub) תציג במתחם ארנה בהרצליה תערוכה של קית׳ הרינג, אומן הפופ־ארט הנודע ואחד החצופים, החשובים והמשפיעים בהיסטוריה של אומנות הרחוב והגרפיטי בעולם. לצורך כך ינחתו בישראל כ־200 יצירות מקוריות של האומן האמריקאי, שנמצאות בבעלותו של גארי קאסינלי. לתערוכה הוזמן הצלם האמריקאי אלן טננבאום (78), שצילם את הרינג בפעולה, וידוע גם כמי שצילם את ג'ון לנון ויוקו אונו עירומים במיטה. הרינג עצמו נפטר ב־1990, בגיל 32, מסיבוכים רפואיים של מחלת האיידס. יש לציין, שחברת ארט האב משתפת פעולה עם איגי - ארגון נוער גאה.

2. קריקטורה וקומיקס בחולון

המדיטק והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון מציעים פעילויות אביב במהלך חודש אפריל. גם ביקור בתערוכות חדשות, גם סדנאות קומיקס, גם פעילות "עשו זאת בעצמכם" עם סבתות, סבים והורים, וגם סיורים מודרכים בתערוכות המוזיאון.

3. מגדל לבן ושוק ססגוני ברמלה

את פתיחתה של עונת אירועי האביב יציינו ברמלה במהלך הפסח בשלל אירועים ופעילויות. אפשר להתחיל בביקור בבריכת הקשתות, שם מוצגת תערוכת אור־קולית, להמשיך בטיפוס על המגדל הלבן, שהוא סמל העיר, בסיור במוזיאון המשאיות, ולא לוותר על ביקור בשוק התוסס והצבעוני. נוסף על אתרי התיירות, תתקיים למשפחות פעילות בחול המועד.
4 צפייה בגלריה
המגדל ברמלה
המגדל ברמלה
המגדל ברמלה
(צילום:יח"צ)

4. מתחברים לסוּפִי בנווה מדבר

בכפר הנוקדים, נווה מדבר בין ערד למצדה, יתקיים בסוף השבוע שלאחר יום העצמאות (27־29 באפריל) הפסטיבל למוזיקת עולם - הסוּפִי, עם תוכנית מגוונת ותזמורות שונות מישראל והעולם. מוזיקאים, מחוללים, מורים ויוצרים בשיתוף הקהל ייצקו משמעות חדשה לשירה, לצלילים לתנועה ולשקט. להתעדכן: באתר פסטיבל סופי.

5. סיורי נשים בירושלים

סיורי וסיפורי נשים בירושלים יתקיימו במהלך חול המועד פסח. בין היתר יתקיימו סיורים בנחלאות, יוצע אירוח ביתי ברובע המוסלמי לאורך כל ימי חול המועד, תתקיים סדנת רקיחה של חומרי ניקוי מחומרי גלם טבעיים וצמחי מרפא. כן יתקיימו סיורי מימונה וביקור בבתים בנושא, בליווי סיפורי ומנהגי החג.

6. מכירים את המורשת הקראית

מרכז המורשת הקראי ברובע היהודי בירושלים מציע סיור בבית הכנסת העתיק, שהוקם במאה ה־8 לספירה ופעיל עד היום. במהלך הסיור יוצג נושא חג המצות הקראי, יסופר על ההגדה הקראית, מנהגי החג, ותינתן טעימה של מצה קראית אותנטית.

7. להכיר את אומנות האסלאם

המוזיאון לאומנות האסלאם בירושלים מציג את אחד האוספים הייחודים והנדירים בעולם של מסורות אומנות האסלאם. כן מוצג בו אוסף השעונים הנדיר של סר דיוויד סלומונס, ובו שעון המלכה מארי אנטואנט, הנחשב ליקר בעולם. במהלך פסח ועד 22.4 תוצג התערוכה "חמש – אישה. חיים. חופש", שמציגה את מחאת החיג'אב דרך סיפורי חמש נשים איראניות.

8. להכיר את ירושלים ברכב חשמלי

סטאר־קאר ירושלים הוא אטרקציה חדשה, המשלבת נהיגה ברכב חשמלי פתוח בסמטאות העיר, בעזרת מדריך פיזי ודיגיטלי. הסיור ברכב הצהוב מתחיל במתחם התחנה הראשונה, עובר דרך סמטאות העיר העתיקה ובין החומות, עד טחנת הרוח במשכנות שאננים. במהלך פסח מושמעים בסיור שירים וסיפורים לחג.
4 צפייה בגלריה
שער יפו
שער יפו
שער יפו
(צילום: באדיבות: גו קאר ישראל)

9. טוביה החולב בשיח גלריה

גלריית אבי חי בירושלים תציג שיח על שלום עליכם ועל גיבורו "טוביה החולב", דרך עינו של החוקר ומתרגם הספר פרופ' דן מירון. במפגש ישולבו הפרשנות הגרפית של האומן אנטולי קפלן, לצד קטעי משחק של יהויכין פרידלנדר.

10. בוחרים אומנות במרכז עמיעד

Art to go 2023, "בוחרים אומנות", הוא מיזם שיוצג בחול המועד פסח במרכז עמיעד ביפו. בתערוכה תצוגה מקורית של עבודות אומנים אופטימיות, העוסקות בצדדים היפים של החיים, בצבע ובחיוביות. במהלך ימי התערוכה יתקיימו מפגשים עם אומנים, סיורים מודרכים, הרצאות וסדנאות יצירה.
4 צפייה בגלריה
לאו ריי
לאו ריי
לאו ריי
(צילום: נעמה גולשטיין)

11. פועלים למען אתרים ומורשת

במסגרת פרויקט פסח, שיתקיים בחסות בנק הפועלים, יוצעו ביקורים בחינם במוזיאונים ובאתרי מורשת וטבע ברחבי הארץ, בצד פעילויות ואטרקציות. אתרים חדשים יצטרפו לחוויות במוזיאונים ובאתרים המשתתפים בפרויקט בשנים האחרונות, ובנוסף תוצע כניסה ללא עלות לעסקי תיירות קטנים בדרום הארץ של העמותה לקידום התיירות במרחב שקמה בשור.

12. אטרקציות של עין זיוון

תיירות עין זיוון בצפון הגולן מזמינה מבקרים במהלך הפסח למגוון של אטרקציות קולינריות, ביקורים ביקבים והשתתפות בסדנאות ובסיורים. למשל רות שדה מזמינה לסיור פריחות מודרך ב"חוות שדה לבנדר", ולסדנת הכנה של נר ארומטי. מסע לעולם השוקולד יתקיים דרך הסיפור האישי והציוני של השוקולטיירית קרינה, דור שלישי למסורת משפחתית של 100 שנות ייצור שוקולד, וסדנת בקבוק מיץ ענבים תירוש תתקיים ביקב בהט (כשר). כפר הנופש עין זיוון מציע לינה בבקתות העץ לזוגות ולמשפחות.

13. על הדבש ובלי העוקץ

לחג הפסח ולקראת המימונה תערוך מועצת הדבש סיורים ברחבי הארץ, בהם יבקרו המגיעים במכוורות, ילמדו על חיי הדבורה ועל הדבש וייהנו מפעילויות. באזור הצפון יקיים משק אופיר באלון הגליל טעימות ממגוון הדבש, היין והגבינות, ודבורת התבור בשדמות דבורה תקיים סיור שיספר על תהליך חניטת המומיות במצרים בעזרת פרופוליס. במכוורת הבוסתן בפקיעין יספר הדבוראי ג'מאל חיר על עולם הדבורים בשילוב אירוח דרוזי. בדרום הארץ בית הדבש והדבורה בקיבוץ יד מרדכי יקיים את "פסטיבל יציאת מצרים", ובמכוורת פורת במושב עין יהב בערבה התיכונה יתקיימו פעילויות שונות, בהן סיור במוזיאון הדבורה, וכן תוגש ארוחה בבר המכוורת, עם פיצה טבולה ברוטבי דבש היישר מהכוורת.

14. מטיילים עם "מטיילים"

רשת המלונות מטיילים מציעה אירוח בשישה בתי מלון במתחם קמפינג בגליל העליון ובגליל המערבי. השהות כוללת ארוחת בוקר גלילית, וצוותי האירוח מסייעים בהמלצות על אטרקציות וטיולים במחירים מיוחדים לאורחי הרשת.

15. צייד הצבעים פותח את הבית

האומן סם חלבי, המכונה "צייד הצבעים", משיק פרויקט חדש בכפר דאליית אל־כרמל, ופותח לביקורים את הבית שבו נולד ונהג להתבודד ולצייר. הוא יציג בבית את יצירותיו, ואפשר לשדרג במאכלים דרוזים מסורתיים בהזמנה מראש.
4 צפייה בגלריה
בית הצבעים
בית הצבעים
בית הצבעים
(צילום: סם חלבי)

16. גלידת חרוסת ביטבתה

במתחם קיבוץ יטבתה תתקיים פעילות להכנת סבונים טבעיים. זאת במקביל לפעילויות נוספות, שיתקיימו בפארק, כדוגמת ביתן חוויית רפת ומתקן "קן הציפורים", וכן יוצע בפונדק תפריט פסח עם גלידת חרוסת.

17. עושים נפשות בצפת

המרכז לקבלה להתחדשות בצפת מציע חוויה תיירותית רוחנית, שמשלבת סיורים, הרצאות וסדנאות וכן wellness. בין היתר מציע המקום חוויה אור־קולית "האור הגנוז", המספרת על איחוד החוכמות, המדע והקבלה.

18. מקיאקים בכנרת ובירדן

באפריל נפתחת עונת השיט באבוקיאק, שיט קיאקים וסירות בין הירדן לכינרת. המקום יציע, בין היתר, שיט משפחתי בירדן, שיט קיאקים בסוואנה של הכינרת, נהיגת שטח עצמית בטראק קלאב, מסלולי הליכה ועוד.

19. אביב צבעוני ברמת גן

בפארק הלאומי ברמת גן יוצג מיצג "אביב של צבעים", ובו יוצבו פסלי ענק מפרחים בגובה של 6-4 מטרים, בצורת חיות ים, תחת הקונספט "מביאים את הים ליבשה". במתחם אומנות האור בפסטיבל יוצבו סביב האגם 25 מיצגי וידאו ואור ענקיים תחת הקונספט פריחת האביב, ובנוסף מהשעה 19:00 ובכל שעה עגולה יופעל מיצג אור.

20 מקבלים מוז"א

מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, מציג את "הביאנלה לאומנויות ולעיצוב תל אביב 2023" עד סוף נובמבר. הביאנלה, שמציגה את תחומי האומנויות והעיצוב העכשוויים בארץ, תתמקד השנה בשאלה "מהי מידת האדם?", הווה אומר במצב האנושי בפתחו של עידן חדש. בתערוכה תוצגנה מאות עבודות של האומנים והמעצבים המובילים בישראל בעולמות החומר השונים, ובמהלכה יתקיימו סדנאות, הרצאות ומפגשי שיח גלריה.

21. כשאומנות פוגשת שולחנות

ב־7 באפריל תיפתח ב־ARTOGET מוזיאון סופרמרקט לאומנות ברוח הקיימות, בשכונת בית אליעזר בחדרה, תערוכת השולחנות “פסח לא מצא” של מעצב הפנים והאומן אודי יפרח. אלפי פריטים שנאספו במהלך השנים יהפכו את השולחנות ליצירות אומנות. על הגג הפתוח לנוף מפוזרות פינות ישיבה אלטרנטיביות, עמדת קפה, תה ועוגיות, מעשה תושבי השכונה.

מרכז רוחני בערבה

בימי שבת-שלישי, בתאריכים 1-4/4/23 ו־8-11/4/23, יקיים מתחם האירוח 'מקום טוב' במואה נווה־מדבר, שנמצא בסמוך למושב צופר בערבה התיכונה, אירוח מיוחד ליחידם ומשפחות. המתחם, חלק מ'מרכז רוחני ערבה', הוקם על ידי עמותת שיטה וחוכמה, כמרכז לימוד רוחני ובית לפעילויות שלום וקירוב לבבות. זה אומר ליהנות מהשקט של המדבר, ולקחת חלק במגוון עשיר של פעילויות, כדוגמת שיעורי יוגה, טאי צ'י ומדיטציה, מעגל מתופפים, הפעלות לילדים, טיול שקיעה. המתחם בנוי בבניה אקולוגית, המתמזגת בנוף המדברי, ויש בו אגם אקולוגי ממי-תהום מקומיים.
פרטים ומחירים: 050-2539496,
ובאתר: moa-makomtov
חשוב: יש להתעדכן בימים, בשעות הפתיחה ובעלות הכניסה, באתרים הרלוונטיים לפי המקומות.