האחים זקלינד נכנסים לראשונה לתחום התחבורה הציבורית. חברת אלקטרה שבשליטת מייקי ודני זלקינד רכשה 51% מאפיקים (אמנון מסילות) שמפעילה קווי תחבורה ציבוריים, לפי שווי חברה בסך 154 מיליון שקל. בכך הם ממשיכים להתרחב לתחומים נוספים לאחר שנכנסו לתחום בתי הקולנוע ורכשו את רשת גלובוס מקס בעבור 144 מיליון שקל, ואחרי שלאחרונה נודע כי באמצעות אלקטרה הם מנהלים מו"מ להבאת הזיכיון לישראל של רשת חנויות הנוחות סבן אילבן האמריקנית.
לאלקטרה ניתנה אופציה לרכוש מאמנון סלע, בעליה של אמנון מסילות, את יתרת מניות החברה בחלוף 8 שנים ממועד חתימת העסקה. ערן סלע ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה לפחות במהלך 5 השנים הבאות.
2 צפייה בגלריה
קבוצת אלקו מייקי ודני זלקינד
קבוצת אלקו מייקי ודני זלקינד
מייקי ודני זלקינד
(צילום: Israel Hadari )
מאלקטרה נמסר כי "ענף התחבורה בישראל הוא מהסקטורים שזוכים להיקף השקעות משמעותי ביותר במשק הישראלי בשנים האחרונות. בכוונת קבוצת אלקטרה להפוך לאחד המפעילים הגדולים בישראל בענף זה. באמצעות הרכישה נעמיק את הפעילות בעולמות כמו הפעלת רכבות קלות, הפעלת ציי רכב והפעלת מערכי רכב אוטונומיים, לצד המשך הצמיחה הצפויה בתחום האוטובוסים וההיסעים".
2 צפייה בגלריה
אוטובוס של חברת אפיקים
אוטובוס של חברת אפיקים
אוטובוס של חברת אפיקים
חברת אמנון מסילות, שבבעלותה חברת אפיקים, היא חברה פרטית משפחתית, העוסקת בתחום התחבורה הציבורית. החברה מחזיקה בצי הכולל כ-850 אוטובוסים, ובבעלותה זיכיונות להפעלת חמישה אשכולות של קווי שירות בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ, והיא מחזיקה ב-25% מחברת נתיב לעיר בע"מ.
בשנת 2019 רשמה הכנסות בסך של כ-783 מיליון שקל, רווח תפעולי בסך של כ-77 מיליון שקל ורווח נקי בסך של כ-42 מיליון שקל.
בשבועות האחרונים התמודד סלע על רכישת חברת התעופה ישראייר מידי נושי אי.די.בי. סלע חבר לאריה פרידנזון, בעליה של חברת שלדות, והשניים הציעו 80 מיליון שקל עבור חברת התעופה בשלבים הראשונים של המכרז שנוהל על ידי עו"ד אופיר נאור, המפרק של אי.די.בי. השניים פרשו כשהמחיר של חברת התעופה בהצעות השונות התקרב לרף של 100 מיליון שקל.
באוקטובר 2018 סלע נעצר יחד עם רעייתו ושני בניו בחשד למתן שוחד בדמות טובות הנאה לבכיר במשרד התחבורה, וזאת במטרה לקבל עדיפות במכרזים לקווי תחבורה ציבורית רווחיים. החקירה נמצאת עדיין בעיצומה ואיש מבני המשפחה לא הורשע בדבר.
יש לציין כי תחום התחבורה הציבורית הוא אחד מהתחומים הנהנים מצמיחה בעקבות יישום תוכניות הממשלה להרחבת פרויקטי התשתיות במדינת ישראל. בהקשר זה, פועלת המדינה להרחיב את האשכולות הגיאוגרפיים של מערך האוטובוסים הציבורי, וזאת במקביל לתהליכים להפרטת חלק מקווי אגד ודן שעליהם תתמודד אפיקים.
כמו כן, צפויים פרויקטי הרכבת הקלה בתל אביב, פרויקט המטרו ופרויקטים נוספים שהמדינה מקדמת להביא לגידול בהיקף התחבורה הציבורית בישראל ובמשקל של תחום זה בתוך עוגת התשתיות הלאומית.
יצוין, כי השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של מספר תנאים מתלים, לרבות אישור רשות התחרות ואישור משרד התחבורה.