חברת אלקטרה צריכה נמצאת במו"מ עם חברת סבן אילבן העולמית על תפעול של סניפי הרשת המוכרת לישראלים מהמדינות הרבות שבהן היא פועלת. ל-ynet נודע כי אלקטרה צריכה פנתה לקבוצת פוקס לצורך תפעול הסניפים בזיכיון במשותף, ובכוונתן להקים 250 סניפים בארץ. בקבוצת פוקס מסרו בהודעה לבורסה בנושא: "בהמשך לפרסומים, החברה חוזרת ומבהירה כי כחלק מהאסטרטגיה שלה, החברה בוחנת מעת לעת הזדמנויות עסקיות להרחבה וגיוון של פעילותה ושיתופי פעולה עם גופים שונים. ככל שתחול התפתחות בנושא, החברה תשוב ותדווח כנדרש על פי דין".
לפני עשור היה מספר חנויותיה של הרשת גדול מזה של רשת מקדולנד'ס והיא הפכה לרשת השיווק הגדולה בעולם בזכות למעלה מ-50 אלף סניפיה. מטה החברה בדאלאס טקסס, ובעולם היא פועלת בארצות הברית, אוסטרליה, מלזיה, תיאלנד ועוד. שמה נגזר משעות הפעילות שלה, משבע בבוקר ועד אחד עשרה בלילה.
1 צפייה בגלריה
סבן אילבן
סבן אילבן
סבן אילבן
(צילום: shutterstock)
אם אכן תיכנס הרשת לישראל היא תתחרה ישירות ברשתות הנוחות yellow של פז, סוגוד של סונול ומנטה של דלק.
כבר בשנת 2001 הודיעה סבן אילבן כי היא מעוניינת להיכנס לישראל. ג'יימס קייס, הנשיא ומבעליה של הרשת, הגיע לישראל לביקור קצר כאורח של דודי ויסמן, אז בעלי חברת דור אלון מפעילת תחנות דלק, ואמר כי הוא שוקל כניסה לארץ באמצעות הסבת סניפי אלונית לסניפי הרשת, עסקה שלא יצאה לבסוף לפועל.
כעת מעניין יהיה אם אכן הרשת תיכנס הפעם לישראל והאם זה יקרה כחלק משיתוף פעולה עם אחת מחברות הדלק, שיסבו את חנויות הנוחות שלהן לחנויות הרשת הבינלאומית, או שהרשת תוקם באופן עצמאי ללא קשר לבסיס המסורתי שלה - בתחנות הדלק.
בתקופה האחרונה בצל המשבר בענף האופנה מרחיב ויזל את פעילותו לתחום מוצרי הצריכה והמזון. לאחרונה קיבלה פוקס את הזיכיון לרשת ג'מבו שמוכרת גם מזון יבש, ובעבר ניסה ויזל להביא לארץ את רשת סטארבטקס וכן רשת המבורגרים ידועה.
במקביל, מנכ"ל אלקטרה צביקה שווימר שמגיע מתחום השיווק מחפש השקעות חדשות במטרה להרחיב את תחום הפעילות של אלקטרה, המתמחה במוצרי חשמל.
פורסם לראשונה: 21:03, 16.11.20