רשת קרפור צפויה להיפתח בישראל בחציון הראשון של 2023, אך בינתיים רשת יינות ביתן ממשיכה להכות ברווחיות חברת האם - אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ). יינות ביתן רשמה ברבעון השלישי של 2022 הפסד תפעולי בסך 51 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי בסך חמישה מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, שקיזז הפסד של 29 מיליון שקל מרווחי אמ"צ ברבעון השלישי. לאחר פרסום הדוח, מנית אלקטרה צריכה זינקה בכ-10%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בדוחות נכתב כי הפסדי רשת המזון הם כתוצאה מהשקעה ומהסבה של עשרות סניפי יינות ביתן לסניפי קרפור ועלות תוכנית ההבראה. הרשת רשמה ברבעון מכירות בסך 738 מיליון שקל, בהשוואה ל-760 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. לטענת החברה, תהליך השיפוץ וההסבה פגע במכירות חלק מסניפיה שבהליך ההסבה.
1 צפייה בגלריה
צביקר שווימר מנכל אלקטרה מוצרי צריכה
צביקר שווימר מנכל אלקטרה מוצרי צריכה
צביקר שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה
(צילום: תמר מוצפי)
במצגת למשקיעים שפרסמה היום אמ"צ עולה, כי עד שנת 2024 יפתחו בישראל 170 סניפי קרפור תחת שלושה פורמטים של חנויות עירוניות: קרפור סיטי, קרפור מרקט (סניפים בגודל של עד 1,700 מ"ר) וקרפור היפר מרקט (עד 23,000 מ"ר) ש-40% מהמגוון שבו יהיה נון פוד. בנוסף, יושק אתר קניות אונליין לרשת ויושק מועדון כרטיסי אשראי.
עד סוף 2025 התחזית היא כי הרשת תציג הכנסות של 3.4 מיליארד שקל, מתוכן 759 מיליון באתר האונליין. הרווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות (EBITDA) של הרשת יעמוד על 225 מיליון שקל והרווח התפעולי יסתכם ב-160 מיליון שקל. הרשת רשמה הכנסות של 1.68 מיליארד שקל, עלייה של 8%. הרווח התפעולי ירד ב-15%. הרווח של אמ"צ ברבעון השלישי לבעלי המניות הסתכם ב-20 מיליון שקל לעומת רווח של 54 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
לדברי צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, "הודענו לאחרונה על תוכנית ארגון מחדש וביצענו שיפוץ והסבה ל-12 סניפים, עדיין תחת המותג הזמני SUPER, ואנו עדים בסניפים אלה לשיפור משמעותי בתוצאות, וזאת עוד טרם השקתם רשמית כסניפי קרפור. אנו רואים בפעילות המזון השקעה שתניב לאלקטרה פירות משמעותיים בטווח הארוך, על אף השפעתה השלילית על תוצאות החברה בטווח הקצר. במקביל, אנו צפויים להשיק כבר השנה חנות ראשונה של רשת חנויות הנוחות Eleven-7.
"צמיחה נוספת בהכנסות מגיעה הודות לגידול במכירות המזגנים בישראל ובמכירות מערכות החימום לייצוא. אנו נהנים מביקושים גבוהים באירופה לאור תנאי השוק המשתנים, דיווחנו בשבוע שעבר על הגדלה משמעותית של פי 3.5 של הזמנה מלקוח אסטרטגי למערכות חימום יעילות אנרגטית, בהיקף של מיליארד שקל.
"במגזר קמעונאות החשמל אנו מציגים ברבעון צמיחה חזקה והמשך הגדלת נתח השוק, תוך חיזוק המותג אלקטרה ובתמיכת מכירות חזקות בחנות החברה בדיוטי פרי. העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מגידול במגזר מוצרי צריכה חשמליים (ותוצאה של העלאת מחירים - נ"ז), מגידול במכירות במגזר קמעונאות חשמל וכן מגידול במגזר אחרים הכולל את תחום מחנאות, ספורט ופנאי".