תוכנית התייעלות לא רק בשופרסל: גם יינות ביתן שעד כה הסבה הפסדים לבעליה החדשים, ביצעה ברבעון השלישי תוכנית התייעלות ורה ארגון הכוללת בין היתר התייעלות תפעולית, סגירת חמישה סניפים ופרישה של כ-300 עובדים, בעיקר עובדי קבלן. כמו בשופרסל, לא פוטרו עובדים בהסכם הקיבוצי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עד סוף 2023 מתכוונת החברה לסיים את הסבת הרשת ל"קרפור" ולמחוק את המותגים יינות ביתן ומגה. אלקטרה מוצרי צריכה, חברת האם של יינות ביתן, דווחה היום לבורסה כי בעקבות תוכנית ההבראה תרשום הוצאה חד פעמית הכוללת גם הפרשות בגין ירידת ערך רכוש קבוע ואחרות, אשר יקטינו את מכירות הרשת בסכום של 50 עד 60 מיליון שקל ויביאו לירידה ברווח הנקי בסך מוערך של 60-50 מיליון שקל לרשת ופגיעה של 20 עד 24 מיליון ברווח הנקי של אלקטרה מוצרי צריכה, המחזיקה 35% ממניות הרשת.
1 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
הרשת רשמה הפסדים במחצית הראשונה של 2022 ואם ברבעון השלישי שתוצאותיו עדיין לא פורסמו, לא חל שיפור ניכר בתוצאותיה הרי שעלות תוכנית ההבראה תגרום שוב להפסד. במקביל, הודיעה אלקטרה מוצרי צריכה כי היא מאיצה את תוכניתה להסבת סניפי הרשת לסניפי קרפור וכבר במחצית הראשונה של 2023 יוסבו כ-40 עד 50 סניפים בפריסה ארצית ויושקו שלושה פורמטים של קרפור. עד סוף השנה הנוכחית יוסבו 20 סניפים שבינתיים נושאים את השם "סופר" עד להשלמת ההסבה.


החברה צופה כי יישום תוכנית ההתייעלות והסבת הסניפים ישפרו את ה-רווח התפעולי של מגזר המזון החל מהרבעון הרביעי של 2022. בדוחות אלקטרה מוצרי צריכה למחצית הראשונה של 2022, הרווח התפעולי של יינות ביתן היה 0.6% בלבד ממחזור המכירות החצי שנתי של הרשת בסך 1.4 מיליארד שקל, וזאת לפני הוצאות מס, ריבית וכו', שהעבירו את הרשת להפסד. אלקטרה מחכה כעת להשלמת תהליך הרישום של אלפי מוצרים שייובאו מקרפור לישראל, כדי שתוכל להשלים את ההסבה ולהשיק את הרשת החדשה עם מלאי משמעותי של מוצרים במחירים מוזלים, תחת המותג הפרטי של קרפור.
יו״ר ועד עובדי מגה יינות ביתן אייל אלי מסר, כי "תוכנית ההתייעלות שהייתה בחברה הסתיימה לפני כחודש. במסגרת אותה תוכנית, מקום עבודתם ופרנסתם של עובדי החברה המאוגדים בהסתדרות נותרו מוגנים. תוכנית ההתייעלות שהחברה ביצעה עסקה בהפרשת עובדים אירעיים, עובדים שעברו את גיל הפרישה ועובדי מטה מההנהלה הבכירה. אין ולא תהיה שום כוונה לפגוע בשום עובד שמאוגד בהסתדרות. אנו נרגשים לקראת כניסתה של רשת קארפור שתאפשר לעובדינו לעבוד בסביבת עבודה תחרותית ונעימה".