הפטור לחקלאים על היטל העסקת עובדים זרים יוארך בעוד שנתיים. כך סוכם בין שר האוצר ישראל כץ לשר החקלאות אלון שוסטר, שבועיים בלבד לפני שהפטור פג.
מתן הפטור, שהיה אמור להסתיים בסוף החודש, הוארך לאחר מאבק של החקלאים, שכן אם הוא לא היה מוארך - אלה היו מחוייבים בהיטל עובדים זרים בגובה של 530 שקל בכל חודש לכל עובד. החשש היה כי משקים חקלאיים, במיוחד אלו שמעסיקים עובדים רבים, לא יעמדו בעלויות.
1 צפייה בגלריה
חקלאות פוסט קורונה במושב חצבה
חקלאות פוסט קורונה במושב חצבה
עובדים זרים בצל הקורונה. חממות בחצבה
הסיכום על הארכת הפטור הושג בפגישה שבה נכחו שר החקלאות ושר האוצר, כאמור, וכן שי חג'ג', יו"ר המועצות האזוריות; משה גפני, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת; חברי הכנסת אופיר כץ וקטי שטרית מהליכוד; מזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח ומנכ"ל משרד החקלאות, ד"ר נחום איצקוביץ'.
בין הגורמים סוכם כי יופץ במהרה תזכיר חוק לעניין הארכת הפטור ממס מעסיקים לשנתיים נוספות, וכי הנושא יקודם בהליך מזורז גם בוועדת הכספים, בהובלתו של ח"כ משה גפני, על מנת לוודא עמידה בלוחות הזמנים הקצרים שנותרו עד סוף השנה.
שר החקלאות שוסטר, שהוביל את המהלך, אמר ל-ynet כי הוא מברך על הקונצנזוס מקצה לקצה בעניין הצורך בפטור ממס מעסיקים בחקלאות. "הדבר האחרון שאזרחי ישראל צריכים כעת זה עלייה במחירי המזון שתיגרם עקב השתת עלויות נוספות על החקלאים".
לדברי שי חג'ג', "מטרת הטלת מס מעסיקים על עובדים זרים בחקלאות נועדה לעודד עבודה עברית בחממות ובמשקים. כיוון שאין מספיק עובדים ישראלים שמוכנים לעבוד בחקלאות, לפי הטענות שמושמעות בענף, נוצרה מצוקה ולכן ואין צורך בהטלת המס המכביד".
עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים, אמר: "מוטלת עלינו האחריות לשמור על ביטחון המזון ועל החקלאות הישראלית ועצם הארכת ביטול המס תקל משמעותית על חקלאים רבים מעול מיותר. כעת, עם הסכמת שר האוצר, אנו, הארגונים החקלאיים, פועלים כדי להעביר בכנסת את הארכה כדי שתיכנס לתוקף במיידי".