הרעה בשירות לצרכנים בסניפי הדואר: החברה הודיעה שתוך שבועיים תחל לממש את תוכניתה לצמצם את שעות הפעילות בסניפי הדואר. זה מהלך ראשון במסגרת תוכנית ההבראה של החברה, במסגרתו 142 סניפים מתוך 600 סניפים וסוכנויות דואר יפסיקו לעבוד עד 20:00, שלושה ימים בשבוע, וייסגרו ב-18:00. כמו כן, ייסגרו גם בשישי לגמרי כך שתבוטל קבלת קהל ביום בו לישראלים רבים יש בוקר חופשי, והם מנצלים אותו לביצוע סידורים.
בשלב הראשון 52 סניפים יעברו למתכונת הזאת תוך שבועיים, והשאר בהמשך. זהו צעד המשך להחלת חובת קביעת תור בטרם ההגעה לסניפים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הדואר עובר הליך הבראה - הצרכנים סובלים
הדואר עובר הליך הבראה - הצרכנים סובלים
הדואר עובר הליך הבראה - הצרכנים סובלים
(צילום: ירון ברנר)
בדואר טוענים שהשירות הפרונטלי אמנם ייפגע, אך מדובר בצמצום הכרחי לנוכח הפסדי החברה - כ-250 מיליון שקל בשנה. בחברה מבטיחים להגדיל את מספר נקודות מסירת החבילות ואת ניתוב החבילות אליהן, מה שתופס כיום את רוב נפח הפעילות של הדואר, וכן מבטיחים שישיקו שירות לקוחות בווטסאפ.
מדובר כרגע בכרבע מ-600 סניפי וסוכנויות הדואר, כאשר סוכנויות הדואר (סניפים שמופעלים על-ידי זכיינים) ימשיכו לקבל קהל גם בימי שישי. בנוסף, בדואר מפעילים 650 מרכזי חלוקה, שהם בתי עסק פרטיים למסירת חבילות, ששעות הפעילות שלהם משתנות מעסק לעסק. כשהצרכן מקבל הודעה על חבילה שבדרך הוא יכול לבחור שהיא תגיע לבית עסק בקרבת ביתו שפתוח עד שעות מאוחרות יותר ופתוח בימי שישי, אך לא כל בתי העסק פועלים כך.
ומה לגבי לקוחות בנק הדואר שייתקלו בדלת סגורה בבואם למשוך את הקצבאות שלהם? בדואר טוענים כי הקצבה מופקדת אוטומטית בחשבון, והלקוחות יכולים להשתמש בכרטיס הדביט "דיירקט" גם כדי למשוך כסף מזומן מהקצבה בכל כספומט. ניתן אף לשלם איתו בכל בית עסק, לרכוש באתרי אינטרנט ישראלים ולשלם תשלומים למוסדות שונים בדיגיטל, כך שאין בהכרח צורך להגיע לסניף.
בתחילת החודש, החברה השיקה אפליקציה חדשה בה ניתן לראות את הסטטוס של כל החבילות שבדרך, לנתב אותן לסניף או לבית עסק אחר לאיסוף, להזמין שליחות עד הבית (בעלות של 19.90 שקל) ולשלם דרך האפליקציה למכס כשצריך.

דואר ישראל: "תהליך שנעשה בשקיפות מלאה"

לפני כחודש חתמה חברת הדואר על הסכמי ההבראה, שכוללים הסכם מימון מול האוצר והסכם קיבוצי מול הוועד, שיאפשר פרישה של 1,000 עובדים, שהם 20% מעובדי הדואר. כעת מתחיל תהליך היישום של ההבראה בשיתוף עם משרד התקשורת.
מדואר ישראל נמסר בתגובה: "הרפורמה בדואר ישראל יוצאת סוף סוף לדרך, בתהליך שנעשה בשקיפות מלאה ובשיח שוטף עם ראשי היישובים ועם הציבור. כחלק מהשינויים מבוצעות בימים אלו התאמות לאופן הפעילות של הדואר, לאחר עשרות שנים בהן לא הותאם לצרכים של הציבור ולשוק המכתבים והחבילות שהשתנה, ובחלק מיחידות הדואר לא תהיה עוד קבלת קהל בימי שישי.
"במאות יחידות דואר ברחבי הארץ הפעילות בימי שישי תמשיך כרגיל, לצד מאות עסקים קטנים בהם ניתן לאסוף חבילות. על כן, מומלץ להתעדכן באפליקציית הדואר או באתר הדואר לגבי שעות הפעילות של היחידות השונות. במקביל לשינויים אלו, מושקעים משאבים רבים על מנת לחסוך לציבור את הצורך להגיע לסניף לביצוע פעולות ולקבלת שירות, וכבר היום ניתן לקבל שירותים רבים באפליקציה של דואר ישראל או באתר".