מה הקשר בין יום הבחירות לבין גירושים? מסתבר כי בשל התכיפות שבהן נערכות הבחירות בישראל בשנים האחרונות, משרד עורכי הדין לייזרוביץ-ברק החלו לשלב בהסכמי הגירושין שהם עורכים סעיף בנספח החגים שיאפשר להורה שאצלו הילד נמצא בימי שלישי (הבחירות בישראל תמיד בימי שלישי) להעבירו להורה השני פעם בשנה (כאשר נערכות מספר בחירות באותה שנה).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כך למשל, הילד ישהה אצל האם למשל בבחירות ראשונות ושלישיות באותה שנה ואצל האב בבחירות שניות באותה שנה ורביעיות בשנה עוקבת. לדברי עו"ד מרק לייזרוביץ, "הבחירות התכופות בארץ הובילו אותנו לכלול בכל הסכמי הגירושין שאנחנו עורכים במשרדנו 'סעיף יום בחירות' בנספח החגים. אנחנו ממליצים לכל זוג שמתגרש בהסכם לחשוב גם על זה. לצערנו, בישראל נדרשת חשיבה יצירתית בכל הנוגע להסכמי גירושין שבהן אנחנו נאלצים לחשוב על תסריטים קיצוניים, כמו בחירות תכופות או סגרי קורונה".
1 צפייה בגלריה
גירושים
גירושים
גירושים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
בריאיון לתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio התייחס עו"ד לייזרוביץ לנושא ואמר כי "במצב במדינה שלנו, צריך תמיד להיות דינאמי ולחשוב מחוץ לקופסא כדי למצוא פיתרון לכל סיטואציה שיכולה להתעורר במצב של פרידה וגירושין. התחלנו לשלב את זה כשהבנו שהולכת להיות עוד מערכת בחירות וכנראה עוד אחת ועוד אחת".
למה בעצם? "כי זה מאוד דומה מבחינת הבילוי עם הילד ליום חג. יום חופש חנויות פתוחות, כל עם ישראל יוצא לבלות אחרי שבוחרים. הבחירות הם תמיד בימי שלישי, ולכן ההורה המשמורן נהנה לפחות פעמיים בשנה לצערנו בזמן האחרון מעוד יום חופש עם הילד, מבלי שלהורה השני יש הזדמנות לבלות עם הילד הזה. אז מצאנו סעיף שיאזן את זה לטובת הילד, כדי שכל אחד מההורים יוכל לבלות עם הילד בחג הדו-שנתי הזה שיש בשנים האחרונות".


אז מה הפתרון שאתם נותנים? "יום הבחירות הוא יום חג לדמוקרטיה ואנחנו מתייחסים אליו כיום חג. אז איך עושים בחגים? ראש שנה אחד אצל אמא וראש שנה אחד אצל אבא. ממש פשוט וסטנדרטי. בחירות ראשונות אצל אמא, שניות אצל אבא, שלישיות אצל אמא, רביעיות אצל אבא. עברנו חמש מערכות בחירות".
עד כמה סעיף הבחירות בהסכמים בין גרושים הפך לנפוץ? "זה סטנדרט. אני מקווה שעוד עורכי דין ישמעו אותי ויוסיפו את זה כסטנדרט להסכמים שלהם כי זו באמת בעיה שקיימת בישראל וצריך לתת לה פתרון".
אנחנו רואים יותר ויותר קיטוב בישראל בעמדות הפוליטיות. אתם שעוסקים בתחום הזה, יכולים לומר כי זה זולג לחיי הנישואין? "אנחנו רואים את זה בעיקר בציבורים שבהם בן זוג אחד פונה לכיוון יותר דתי מהאחר ואז נדרשת התאמה בין הצדדים. זה מביא הרבה פעמים לסיום של חיי נישואין. במקום שאין תקשורת זוגית טובה, גם מתחים פוליטיים יכולים לתרום לפילוג העמוק. אבל אני לא חושב שאם הבעל מצביע ליכוד והאישה מצביעה העבודה זה מה שיביא לפרידה ביניהם".