דואר ישראל מצטרף לחגיגת ההתייקרויות ומעלה מחירים של חלק מהשירותים בתוך ישראל ומישראל לחו"ל: חבילות בתוך ישראל ומישראל לחו"ל, בולים, דואר רשום ודואר 24. לגבי החבילות נמסר כי "אין השפעה על עלויות של משלוחים שמגיעים לארץ מאתרי קניות מחו"ל - מדובר בהתייקרות תעריפי מכתבים ומשלוחים בישראל ומישראל לחו"ל". יחד עם זאת, ייקור משלוח חבילות בתוך ישראל עלול לייקר משלוחים בתוך הארץ של אתרי סחר אונליין ישראלים. מחירון הדואר כבר עודכן באתר וההתייקרות תיכנס לתוקף בסניפים מיום ראשון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
סניף דואר
סניף דואר
סניף דואר
(צילום: מירב קריסטל)

זינוק במחירי משלוח חבילות בארץ ולחו"ל

משלוח חבילה בתוך הארץ מתייקר: המחיר האחיד לכל היעדים בישראל יקפוץ בכ-25% מ-19.30 שקל עד 36 שקל ל-45-24 שקל, בהתאם למשקל (עד 20 ק"ג). מדובר בתוספת עלות של 4.70 שקל עד 9 שקל בהתאם למשקל.
משלוח מסמכים או חבילות לחו"ל (טווח המחיר משתנה בהתאם למדינות היעד) מתייקר ב-3.40-2.60 שקלים למסמכים וב-9.20-3.80 שקלים לחבילות: משלוח מסמכים (עד 100 גר', טווח מחיר בהתאם למדינות היעד) יעלה 9.90 שקלים במקום 6.50 שקלים התייקרות של 52% ו-10.90 שקלים במקום 8.30 שקלים, התייקרות של כ-11%. משלוח חבילות לחו"ל (500 גר' עד 1 ק"ג, טווח מחיר בהתאם למדינות היעד) יישלחו ב26.90 שקל במקום ב-17.70 שקל התייקרות של 52% וב-56.70 שקל במקום ב-52.90 שקל - התייקרות של 7%.

התייקרות של עד 85% בדואר 24

מחירו של שירות דואר 24 עלה ב-73% מ-4.40 שקלים ל-7.60 שקלים, תוספת של 3.20 שקלים למכתב מהיר. במשקלים הגבוהים יותר מדובר בהתייקרות של 13%-85%.
במקום זאת החברה השיקה שירות איטי יותר בשם דואר 72 - שיעלה 4.20 שקלים - מחיר מפוקח, נמוך מהמחיר הקודם של דואר 24 שעמד על 4.40 שקלים, אבל כאמור זמן המסירה ארוך יותר.
מהדואר נמסר: "בזכות הוספת עוד יומיים לדואר לטובת המסירה (72 שעות במקום 24 שעות), הדואר יכול להוריד את עלות שליחת מכתב מהיר ולא להפסיד על כל מכתב שנשלח".

התייקרות בבולים ובדואר רשום

מחיר בול למשלוח בתוך הארץ עלה ב-70 אגורות מ-2.60 שקלים ל-3.30 שקלים, התייקרות של 27%.
מחיר מכתב רשום עלה מ-12 שקלים ועוד שקל למסרון אישור מסירה, ל-16.30 שקלים כולל המסרון, התייקרות של 25%. במשקלים השונים מדובר בהתייקרות של בין 7% ל-36%.
בדואר מסרו כי "ההוצאה של לקוח פרטי על שירותי דואר בישראל נמוכה ביותר. הצרכן הפרטי כבר כמעט ולא שולח מכתבים, וגם המעט שעדיין שולחים יורד משנה לשנה".
לגבי מכתב רשום נמסר: "מדובר בשירות שכבר כמעט אין לו שימוש, והוא מביא להפסדים גדולים לדואר.
"ההשפעה בעליית מחירי שליחת מכתבים תהיה בעיקר בשוק העסקי, על חברות ענק ששולחות מיליוני מכתבים בשנה (חברות האשראי, סלולר, בנקים ועיריות). המחיר אחיד לכל הארץ, לכן אין סכנה לקיפוח הפריפריה על ידי החברות ששולחות מכתבים, משום שעלות שליחת המכתב זהה לכל יעד".

הנחה לשימוש בדיגיטל

לראשונה, חברת דואר ישראל תעניק הנחה לפעולות בדיגיטל. כך לדוגמא, משלוח דואר רשום יעלה רק 13.30 שקלים למי שישלם ויכין את פרטי המשלוח בדיגיטל. הכוונה להכנת מכתב רשום או חבילה (הזנת פרטי נמען ותשלום מראש) מהבית, שתוזיל את המשלוח.
בשנה הקרובה אף יורחבו השירותים שזמינים בדיגיטל. נטען כי המהלך יסייע גם במזעור טעויות בפרטי נמענים או במידע אחר, כאשר השדות ימולאו מראש על ידי השולח בהקלדה מהבית/מהמשרד/מהנייד.
מהדואר נמסר כי "במסגרת הרפורמה הממשלתית, עודכנו תעריפים מפוקחים ולא מפוקחים במחירון הדואר. תעריפים נוספים שאינם בפיקוח עודכנו או שיעודכנו בהמשך, באופן שישקף את העלות שלהם ולא יביא להמשך הפסדים לדואר.
"תעריפי דואר ישראל נמצאים בפיקוח ברמות שונות על ידי משרד התקשורת, וגם כאשר לא מדובר במחיר שנקבע על ידי הממשלה, חברת הדואר מחויבת לשמירה על מחיר סביר ולהצעת ערך מוזלת לאוכלוסיות חלשות (מחיר מוזל בשירותים מסוימים, בעיקר בבנק הדואר).
"המהלך נועד בראש ובראשונה לצמצמם את ההפסדים של הדואר כתוצאה משירותים שעולים לחברה יותר מהמחיר בו הם מוצעים לצרכן, ולאחר שמרבית התעריפים לא עודכנו מאז 2015 למרות שינויים מהותיים בעלויות שרשרת האספקה בארץ ובעולם".