מקדונלד'ס תפתח השבוע בארצות הברית, לראשונה מזה 60 שנה, רשת מסעדות חדשה בשם CosMc's. הסניף הראשון יפתח בבולינגברוק, אילינוי. עד סוף שנת 2024 תפתח ענקית המזון תשעה סניפים נוספים באיזור טקסס, ולפי התוצאות תחליט האם להמשיך ולהרחיב את המיזם החדש שלה במדינות נוספות בארצות הברית, ואולי גם בעולם.
התפריט של המסעדה לא יכלול את ההמבורגרים והצ'יפס הכל כך מוכרים של מקדונלד'ס, אלא מנות אייקוניות "קלילות יותר", שלרוב לא היו מוגשות לאורך כל היום בסניפים המסורתיים כמו למשלEgg McMuffins. בנוסף, יהיו גם מוצרים חדשים כמו Churro Frappes ו-pretzel bites. במקדונלד'ס מגדירים את הרשת החדשה כ"מהירה ונוחה לאיסוף חטיף (Snack) או קפה".
2 צפייה בגלריה
הסניף הראשון של CosMc's באילינוי
הסניף הראשון של CosMc's באילינוי
הסניף הראשון של CosMc's באילינוי
(צילום מתוך חשבון הטוויטר של Iman Jalali)
הלקוחות שיגיעו לסניף הראשון שנמצא בפרברי שיקגו יגלו כי אין בו מקומות ישיבה, אלא רק ארבעה נתיבי "קנה וסע", ודלפק רכישה. בכלל, הסניף הוא קטן משמעותי מסניפי מקדונלד'ס המסורתיים.
אחת המטרות של מקדונלד'ס במיזם היא לאפשר ללקוחות שלה ליהנות ממשקאות בהתאמה אישית, כולל משקאות קפואים, וכן מסוגי הקפה השונים שלה. "זוהי קטגוריה של 100 מיליארד דולר, שצומחת יותר מהר מהשאר, ועם שולי רווח מעולים", אמר מנכ"ל מקדונלדס, כריס קמפצ'ינסקי, למשקיעים, כשהוא מתייחס למשקאות הקפואים.
במקדונלד'ס ראו את ההצלחה הגדולה של סטארבקס, שנהנתה משיא מכירות לאחרונה, לא מעט בזכות סדרת המשקאות הקפואים שלה, ורוצים להתחרות בה ולנגוס ברווחיה.
2 צפייה בגלריה
הסניף הראשון של CosMc's באילינוי
הסניף הראשון של CosMc's באילינוי
התפריט בסניף
(צילום מתוך חשבון הטוויטר של Iman Jalali)
לפי נתונים של חברת מחקרי השוק Circana, רק 14% מההזמנות שנעשו ברשתות מזון מהיר נאכלו בסניפים עצמם. במקדונלד'ס הבינו שאין סיבה לבזבז נדל"ן כל כך יקר על שולחנות וכיסאות בסניפי הרשת החדשה, ובחרו בקונספט הרבה יותר קומפקטי, קל לתפעול וכנראה שגם חסכוני.
השם של רשת המסעדות החדשה הוא למעשה דמות חייזר שהופיעה באחת הפרסומות של מקדונלד'ס בסוף שנות ה-80, שנחשבה לאייקונית, והוא חלק ממסע נוסטלגיה בו נוקטת הרשת בתקופה האחרונה, שכלל גם משקאות מהעבר וארוחות עם מיתוג של דמויות רטרו שפונות לאוכלוסייה המבוגרת יותר.