הקושי במציאת עבודה בתקופת הקורונה: השבוע פירסמה איילת לבן פוסט בפייסבוק שמגלגל את סיפורו של בעלה, ג'קי, מנהדס חלל ומורה למתמטיקה במקצועו, שדווקא בתקופה בה משרד חינוך טוען שהוא זקוק לאלפי מורים, אינו מצליח למצוא עבודה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
איילת מספרת כי "לג'קי (54) יש היסטוריה ארוכה של הוראה פרטנית ולימודים מאוד ארוכים, והוא עשה לפני כמה שנים הסבה ולמד לתעודת הוראה באוניברסיטת תל אביב ופשוט לא מוצא עבודה".
2 צפייה בגלריה
משפחת לבן
משפחת לבן
משפחת לבן
(צילום: אלבום משפחתי)
"בשנים האחרונות זה תמיד חלקי עבודה - רבע משרה בראשון, רבע משרה פה, רבע משרה שם. וכל הזמן הוא צריך לנסוע שעתיים לכיוון. אין עבודה קבועה ומבוססת שאפשר באמת להגיד שהוא מורה בישראל. תמיד זה מין חלקי עבודה בשביל ליצור איזשהי משרה מסוימת וקבועה שאפשר להתפרנס ממנה בכבוד", מספר אשתו של ג'קי, איילת.
ג'קי מתייחס לקושי שלו למצוא עבודה דווקא כשמשרד החינוך טוען שהוא זקוק לאלפי מורים, ולקושי שהתווסף עם פרוץ משבר הקורונה. "אני נתקל בבעיה למצוא מקום מסודר. בדרך כלל אני מצליח למצוא רק החלפה של מישהי שיצאה לחופשת לידה.
"כבר פעם שנייה שאיילת עוזרת לי באימייל כזה וקבילנו הפעם המון תגובות ושיתופים, אני חושב שפי ארבעה ממה שהיה לפני תקופת הקורונה", מספר ג'קי.
2 צפייה בגלריה
ג'קי לבן
ג'קי לבן
נוסע שעתיים לכל כיוון רק בשביל עבודה חלקית. ג'קי לבן
(צילום: אלבום משפחתי)
איילת מוסיפה כי "מדינת ישראל, שמכשירה את בניה הטובים להיות מעצמת היי-טק, לא מוצאת עבודה קבועה למורה בישראל שמכין לבגרויות? זה האבסורד פה.
"אנחנו באמת לא מבינים פה את הקונסטלציה, בגלל זה כתבתי את הפוסט הזה מדם ליבי בבקשה לעזרה. סיוע בלהגיע למפקחים או למנהלי בתי ספר. אנחנו באמת רוצים שימצא עבודה, התלמידים מטורפים על ג'קי. כל פעם שהוא עוזב עבודה אחת, התלמידים ממשיכים לעקוב אחריו".
למה אתה לא הולך לאקדמיה או למחקר? זה בוער בנפשך להיות מורה? "כן, אני מאוד אוהב ילדים, יש לי יחס מאוד מיוחד איתם", מספר ג'קי. "כבר מגיל 17, בו התחלתי ללמד שיעורים פרטיים, גיליתי שיש בי את היכולת להעביר להם את החומר הזה, שבדרך כלל בישראל נחשב למפחיד ומעורר חרדות.
"מבחינת השיעורים הפרטיים אני מצליח מאוד, הבעיה העיקרית היא למצוא משרה שתעסיק אותי בבוקר ותיתן לי אופק פנסיוני ויציבות למשפחה. אני מאוד אוהב ללמד ילדים ואני חושב שזו גם הסיבה שאני לא עובד בתור מהנדס".