מתחם הדיוטי פרי בנתב"ג מתאים עצמו למשבר הקורונה. בטרמינל 1 יסגרו ממחר את סניף מקדולנד'ס ואת סניף ארומה. גם חנות הדיוטי פרי שפעלה במקום תיסגר לאחר שהטיסות הבינלאומיות הועברו מטעמי התייעלות לטרמינל 3. בטרמינל 1 יישארו רק נקודות ההסעדה שפועלות במתחם הטיסות לאילת.
ל"ממון" ול-ynet נודע כי הנהלת רשות שדות התעופה הודיעה לשוכרי החנויות במתחם הדיוטי פרי שתקל עליהם בגלל המשבר שהביא לצמצום הפעילות: במקום התמלוגים הגבוהים (דמי שכירות) הנהוגים כיום, הגבייה תתבסס בעיקר על אחוזים מהמכירות. עם כל שוכר יתבצע מו"מ בנפרד, ושיעור הגבייה יותאם לכל שוכר בהתחשב בגובה הסכום שעליו התחייב במכרז ובהיקף פעילותו.
2 צפייה בגלריה
חנויות בנתב"ג
חנויות בנתב"ג
עסקים ובתי קפה שהפעילו מספר נקודות בנתב"ג צימצמו את מספר החנויות שהם מפעילים
(צילום: אוראל כהן)
הכנסות רשות שדות התעופה מאגרות ומשירותים ללקוחות הסתכמו בשנה החולפת ב-1.8 מיליארד שקל. לדמי השכירות (או התמלוגים) מהחנויות יש משקל משמעותי. משבר הקורונה גורם לפגיעה דרמטית בהכנסותיה של רשות שדות התעופה, אך מקור ברשות אמר כי ההנהלה מגלה התחשבות בשוכרים בגלל המצב.
בעקבות הסגירה של זרוע B וזרוע C בטרמינל 3, בשל הצמצום במספר הטיסות, נסגרו עסקים שפעלו באותם שרוולים כמו בית קפה סגפרדו וטרקלין דן. נודע כי עסקים, כולל בתי קפה, שהפעילו מספר נקודות בנתב"ג, כמו רשת ג'ק קובה, צימצמו את מספר החנויות שהם מפעילים.
משיחות עם השוכרים עולה כי הדיוטי-פרי חווה בימים האחרונים ירידה של כ-70%, בהתאם למגמת הירידה בתנועת הנוסעים שצנחה מ-60 אלף נוסעים בממוצע ליום בתקופה המקבילה אשתקד ל-20 אלף ביום. הציפייה היא כי הירידה במספר הנוסעים בנתב"ג תימשך. בעלי העסקים במקום הביעו חשש עמוק כי הדיוטי-פרי יישאר שומם, ובעיקר הם חוששים ממצב שבו המשבר יימשך יותר משבועות ספורים.
אחד השוכרים אמר כי "אם לא תהיה תנועת נוסעים - אין טעם בהפעלת חנויות. בניגוד לקבוצות הקניונים הגדולים, רשות שדות התעופה באה לקראתנו והודיעה כי לא תגבה את התמלוגים עליהם התחייבתי. עדיין לא קיבלתי מכתב רשמי, אבל זה מה שהבטיחו".