בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" השיקה רשות התאגידים במשרד המשפטים מנוע חיפוש לאיתור עמותות המסייעות ללוחמים ואזרחים. מנוע החיפוש נמצא באתר "גיידסטאר" - אתר העמותות של ישראל.
איתור העמותות והחברות לתועלת הציבור נעשה בקלות, תוך שניתן לסנן האם העמותה נותנת ציוד לחימה, הסעות, תמיכה כספית, מזון, ציוד אישי, תמיכה נפשית ועוד. בנוסף, ניתן לאתר עמותות וחברות לתועלת הציבור המסייעות בתמיכה במלחמה ובאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה (משפחות מפונות, נפגעי חרדה, משפחות כוחות הביטחון ועוד).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול במלחמת חרבות ברזל
כוחות צה"ל בגבול במלחמת חרבות ברזל
כוחות צה"ל בגבול במלחמת חרבות ברזל
(צילום: אפי שריר)
לפני מתן התרומה, ניתן לוודא באתר "גיידסטאר" שמדובר בעמותות רשומות המגישות דיווחים סדירים ומחזיקות באישור ניהול תקין. כמו כן, ניתן לראות אם לעמותה אישור זיכוי מס לתרומות, לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.
כל עמותה יכולה לעדכן בקלות באתר, באופן עצמאי, האם היא פועלת לתמיכה במלחמה ובאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה, ולבקש סיוע מהציבור בגיוס תרומות, ציוד, שירותים, מתנדבים ועוד. ברשות טוענים כי היתרון במתן תמיכה באמצעות עמותות הוא בכך שלעמותות אלו קיים מערך לוגיסטי, היכול להבטיח את הגעת הכספים, הציוד והשירותים ליעדם.
כזכור, במקביל לארגונים ועמותות שמסייעות מאוד לצבא ולאזרחים, יש גם גורמים ציניים ועבריינים שמנצלים את המצב ומבצעים הונאות וכך קיימת סכנה שתרומות לא תגענה למקום הנכון. הקמת מנוע החיפוש צפויה להקל מאוד על מי שרוצה לתרום לעמותות וארגונים.