היחידה לחקירות הונאה במשטרה עיכבה הבוקר (חמישי) לחקירה את בעל חברת CAA שמספקת ציוד טקטי בחשד להונאה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים מכספי תרומות לחיילים אשר "הבטיח אספקת ציוד מיגון לא תקני", לפי הודעת המשטרה.
על פי החשד, גורמים צבאיים ביקשו להתקשר בהסכם לרכישת אפודי מגן מהחברה, ולרכוש ממנה ציוד מיגון נוסף מכספי תרומות שגויסו עבור חיילי צה"ל על רקע המלחמה בעזה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
עפ"י התלונה, קצין צה"ל קיבל פנייה מנציגי החברה, שטענו כי ביכולתם לספק כמות גדולה של אפודי מיגון אישיים ברמה גבוהה עבור החיילים. מבדיקות שערך הקצין מול הגורמים בחו"ל הועלה חשד כי מדובר בציוד מיגון לא תקני, ואז פנה בנושא למשטרה. בעבר עלה חשד כי CAA ניסתה לשווק ציוד מיגון אישי פגום לצבא אוקראינה, שסירב לקבלו בשל ליקויי מיגון שהתגלו בו.
בעקבות החשדות ופעולות חקירה נוספות שביצעו חוקרי להב 433, נעצר מנהל החברה, תושב תל אביב בן 56, וחשוד נוסף בן 26, בחשד למעורבות בהונאה. בשל החשש להעברת כספים, ארגוני אכיפת החוק הקפיאו את חשבונות הבנק של החברה ונעשית פעילות מול המכס לתפיסת הציוד שהוזמן מחו"ל.
מהמשטרה נמסר: "החקירה בראשיתה ואנחנו נמשיך לבצע את כל הפעולות הנדרשות במהירות וביסודיות. ככל שהחשדות יאומתו, הרי שמדובר בניצול ציני, מכוער ופסול של כספים שנועדו לצורך תמיכה וחיזוק לוחמנו במסגרת המלחמה המתנהלת בימים אלו. אספקת ציוד פגום או לא תקני לחיילינו עלולה הייתה לסכן אותם בשעת מלחמה".
מחברת CAA נמסר בתגובה: "לצערנו הרב, גם בימים אלה כשעם ישראל נמצא באחת השעות הקשות ביותר שלו, גורמים אינטרסנטיים, שרואים לנגד עיניהם בצע כסף בלבד ולא את הבטחון של חיילי צה"ל, מעוניינים להכפיש את שמנו, ולהעשיר את כיסם על חשבון הלוחמים הגיבורים שלנו. כל הטענות בדבר התפוררות הציוד או לקיחת כספים במרמה, לא היו ולא נבראו. בכל עת, חברת CAA מוכנה להעמיד את כל אחד ממוצריה לבדיקות האיכות המחמירות ביותר, על ידי מומחים מטעם צה"ל וכוחות הבטחון, על מנת להפריך את מסכת השקרים המבחילה הזאת, שמטרתה היא אחת ויחידה - להתעשר על חשבון צה"ל ולמנוע מספקים אחרים להיכנס לשוק. CAA היא הספק האמין ביותר באירופה, והיא אף תורמת מדי שנה ציוד, בעלות של עשרות אלפי שקלים ליחידות צה"ל למען הלוחמים. הציוד של החברה נחשב מהמובילים בעולם וחברת ARDIX, ספקית ציוד המיגון מפולין הינה הספקית העיקרית של צבא אוקראינה במלחמה נגד רוסיה. אנו בטוחים שבימים הקרובים תחשפו לתמונה המלאה שתהא ברורה וחד משמעית, ולא תשאיר מקום לספק בדבר החפות של CAA".