האופטימיות ניצחה היום (ג') בוול סטריט: המשקיעים נשארו אדישים למהומות בארה"ב ולסגירה מחודשת של סניפים רבים אצל רשתות מובילות כמו סטארבקס מחשש לפגיעה בעובדים. גם המתיחות הגוברת בין ארה"ב לסין לא הלחיצה מדי את המשקיעים, שמסתמכים על חזרה לשגרה כלכלית: מדד נאסד"ק טיפס ב-0.7%, דאו ג'ונס טיפס ב-0.4%, כמו גם S&P 500.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בלטו - זום ניתרה ב-13.5%, תחזק הצפנת שיחות וידאו של מארחים בתשלום. חברת מוצרי הקוסמטיקה קוטי זינקה ב-21%, מינתה מנכ"ל חדש. מניית יצרנית משחקי הוידאו Zynga עלתה ב-5%, רוכשת את חברת המשחקים Peak ב-1.8 מיליארד דולר. ענקית התרופות פייזר צללה ב-7% לאחר תוצאות מאכזבות בניסוי בתרופה לסרטן השד. טסלה קפצה ב-7.7%, יונייטד איירליינס זינקה ב-5.1%, בואינג ב-3.9%.
1 צפייה בגלריה
וול סטריט
וול סטריט
בורסה בצל קורונה
(צילום: AFP)
לאחר שרשם את העלייה החודשית החדה מעולם במאי עם ניתור של 88% במחיר, הנפט מסוג WTI רשם היום ירידה קלה של 0.1% (5 סנט) למחיר של 35.44 דולר לחבית. ברקע, מתיחות סין-ארה"ב שמעלה שאלות על עתיד הסכם הסחר והשלב הראשוני שכבר נחתם. מנגד, סייעו במניעת ירידה חדה יותר במחיר הנפט - דיווחים על הסכם קרוב בין רוסיה למדינות אופ"ק בנוגע לקיצוצים נוספים בתפוקות, שיורידו את הלחץ מהמלאים. הברנט טיפס היום ב-1.3% (48 סנט) לשווי של 38.32 דולר לחבית.
אמנם מחיר הזהב רשם היום ירידה קלה של 0.1% (1.4 דולר) ל-1,750.30 דולר לאונקיה, אך התחזיות הן להמשך המגמה החיובית של המתכת היקרה, שהחלה עוד בטרם משבר הקורונה. כזכור, לפני מעט יותר מחודש, כלכלני בנק אוף אמריקה העניקו תחזית אופטימית כי ב-18 החודשים הקרובים, מחיר הזהב יגיע ל-3,000 דולר לאונקיה. מאז התחזית, מחיר הזהב עלה כבר סביב ה-50 דולר, מ-1,700 דולר לאונקיה ל-1,750 דולר.
המהומות בארה"ב מובילות לסגירת סניפים נרחבת של רשתות - אילצו את אדידס, אפל וסטארבקס לסגור סניפים מחדש: מעשי הביזה שפשטו ברחבי ארה"ב יצרו היפוך מגמה, ורשתות שהחלו להיחלץ מסגר הקורונה משביתות פעילות מחשש לשלום העובדים והרכוש. וולמארט וטארגט, שפעלו בימי הסגר, סגרו עתה מאות סניפים. דובר וולמארט: "הבעיות קורות גם לאור יום".
מורגן סטנלי העלו את מחיר היעד של מניית אמזון ל-2,800 דולר מ-2,600 דולר. בתאגיד הפיננסיים מצפים לצמיחה מהירה יותר, גם אם תירשם ירידה בהזמנות אצל ענקית המסחר המקוון.

המסחר בעולם

נעילה ירוקה באירופה על רקע ההקלות בסגר - מדד פוטסי הבריטי קפץ ב-1.5%, קאק הצרפתי התחזק ב-1.4%. הבורסה בפרנקפורט סגורה בשל חג הפנטקוסט. מניית רשת המרכזים המסחריים יוניבייל רודמקו זינקה ביותר מ-11% בפריז. רנו קפצה ב-6.2%, איירבוס התחזקה ב-4.8%. בלונדון - מניית חברת פיתוח הנכסים המרסון Hammerson ניתרה ביותר מ-12%, הודיעה כי תשוב לעסקים כרגיל מה-15 ליוני.
בתי הספר היסודיים בבריטניה חידשו את הלימודים בכיתות הנמוכות, לראשונה לאחר עשרה שבועות, אם כי הורים רבים בחרו להשאיר את הילדים שלהם בבית בינתיים בשל חוסר הוודאות והחששות מהתפרצות מחודשת של המגפה. כמו כן הותרו בממלכה החל מהיום פתיחת אולמות תצוגה של מכוניות ומסחר בשווקים פתוחים, וכן התקהלות של עד שישה אנשים בשטח פתוח ובשמירת מרחק של שני מטרים.
בנעילה באסיה - ניקיי טיפס ב-0.8%, שנגחאי עלה ב-2.2%, שנזן התחזק ב-3.3% והאנג סנג קפץ ב-3.4%.
נתוני מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בסין שפורסמו אתמול הראו 50.6 נקודות - מדובר עדיין בירידה לעומת 50.8 נקודות בחודש הקודם ומתחת לצפי ל-51 נקודות, אולם עדיין מדובר בהתרחבות - נתון מעל 50 מראה על התרחבות של פעילות הייצור, ונתון נמוך מ-50 מראה על התכווצות.
גם סקר פרטי בענף הציג התרחבות - מדד מנהלי הרכש של Caixin במגזר הייצור שפורסם הבוקר בסין הגיע ל-50.7 נקודות לחודש מאי, ועלה על התחזיות ל-49.6 נקודות. המדד הציג תוצאה חיובית לאחר שבחודש אפריל הראה התכווצות - 49.4 נקודות.
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף בחריפות את סין בהצהרתו בסוף השבוע, והודיע שיפעל לבטל את מעמד הסחר המיוחד שזכתה לו הונג קונג. עם זאת, בניגוד לחששות המשקיעים, טראמפ לא הזכיר את הסכם הסחר של ארה"ב וסין ולא איים כי יפגע בתנאי הסחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם.
פורסם לראשונה: 08:58, 01.06.20