30 שפים ישראלים ו-40 עובדי מטבח, שהיו מובטלים עקב משבר הקורונה בענף המסעדות ובתי המלון, נשכרו על ידי נובל אנרג'י, ענקית הגז והנפט מטקסס, לעבודה באסדת הקידוח לווייתן מול חופי הארץ.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נובל היא בעלת השליטה בלווייתן. הישראלים יחליפו לראשונה את צוותי המטבח הזרים שהעסיקה נובל, עקב קשיים בהבאת עובדים זרים לישראל בתקופת הקורונה. הטבחים עובדים שבועיים על האסדה, ושבועיים שוהים בבית.
1 צפייה בגלריה
אסדת לווייתן
אסדת לווייתן
אסדת לווייתן. שבועיים בעבודה, שבועיים בבית
(צילום: אלבטרוס )
ל-ynet ו"ממון" נודע כי השכר הממוצע לטבח הישראלי על שבועיים עבודה הוא כ-15 אלף שקל, בכלל זה התנאים הנלווים, ואין עליו איסור לעבוד בעת שהייתו מחוץ לאסדה. עם זאת, זו עבודה לא קלה משום שהמטבח וחדר האוכל פתוחים לעובדי האסדה 24 שעות ברציפות. הרמה הגסטרונומית טובה: כל הארוחות כוללות מנות בשריות במגוון טעמים והרבה קינוחים. מדובר במטבח מפנק, שאמור להוות מעין פיצוי לעובדי האסדה על תנאי העבודה הקשים בים והניתוק מהבית.
את צוות המטבח הישראלי גייסה צוות 3, חברת האבטחה מהגדולות בארץ שבשליטת ניר גלבוע המספקת לאסדה את שירותי האבטחה. הטבחים עברו מיון מורכב בדרך למשרה, בודדו ל-24 שעות לפני שעלו לאסדה ובמהלכן עברו בדיקות סמים וקורונה - תהליך שיעברו לפני כל עלייה למשמרת.