בלי מסכות ואלכוג'ל: איקאה תפיץ בישראל את קטלוג 2021 שלה החל מ-2 בספטמבר והוא מוצג כאילו אין קורונה בעולם, אם כי יש בו כרגיל עצות לעיצוב חכם בחללים קטנים ומשפחתיים, כולל דירה עם משרד ביתי, בהתאם לרוח התקופה. בכריכה שלו מוצגת מיטה והצהרה לפיה מדובר ב"מדריך לחיי יומיום טובים יותר בבית".
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2020 לא הייתה פשוטה לצרכני איקאה בישראל: הרשת ביטלה לאחרונה את סייל הקיץ, הסתבכה כשקיבלה אישור לפתוח את החנויות לפני הקניונים ויצרה תורים בכניסה ובשיא הגל הראשון - חיסלה את שירות משלוחי האונליין שלה, שלמרות שהיה יקר מאוד (החל מ-250 שקל למשלוח) ונעשה באופן מסורבל (מסניף ראשל"צ בלבד, על-ידי חברת הובלות) - היה ועודנו נחוץ מאוד בתקופה בה אנשים לא מעוניינים להסתובב בחנויות עמוסות אדם. כרגע אין לחברה צפי לחידוש המכירות אונליין.
3 צפייה בגלריה
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
פתיחת סניף איקאה ראשון לציון אחרי הסגר
(צילום: רויטרס)

מה הוזל ומה התייקר?

מדי שנה, איקאה מעלה ומורידה מחירי מוצרים לכבוד הקטלוג וכחלק מהליך תמחור מחדש 91 מוצרים התייקרו באיקאה ישראל השנה. בין היתר: שולחנות, כריות, שידה ושטיח לאמבטיה. 249 מוצרים הוזלו, בין היתר: שידת במבוק ומנורת שולחן.
גם אחרי התמחור מחדש - ישראל עדיין יקרה. כך למשל, מנורת שולחן tallbyn הוזלה מ-195 שקל ל-150 שקל. בבריטניה היא נמכרת ב-120 שקל. שולחן צד burvik הוזל מ-175 שקל ל-150 שקל. בגרמניה הוא נמכר ב-115 שקל בלבד. שולחנות LINNMON/ODDVALD בגודל 150 על 75 ס"מ התייקרו בישראל מ-345 שקל ל-385 שקל. ביפן הם נמכרים ב-286 שקל וגרסה אחת של השולחן נמכרת ב-317 שקל.
נראה שיש מוצרים שהוזלו בעולם, שלא הוזלו בישראל. לפי קטלוג איקאה קנדה, TROFAST שידה לילדים עם קופסאות פלסטיק לאחסון צעצועים, הוזלה בקנדה ל-89 דולר מ-99 דולר קנדי - כלומר 229 שקל. בארץ היא לא הוזלה. מחירה: 250 שקל בלי הקופסאות. עוד פריט: Kyrre שרפרף מעץ ליבנה נמכר בארץ ב-69 שקל. בקנדה מחירו הורד מ-51 שקל ל-41 שקל. בקנדה וארה"ב מציגים לעיתים מחירים ללא מע"מ, אבל כאמור, גם בהשוואה למדינות אחרות ישראל לרוב יקרה יותר.

ישראלים רוצים מזרנים קשים יותר

הקטלוג מכיל 284 עמודים ו-1,709 פריטים (לעומת אלפים רבים בחנות). בשנים האחרונות איקאה צמצמה את מספר דפי הקטלוג והיא גם מפיצה אותו בפחות עותקים. כמו בכל שנה, ניתן יהיה לצפות בו גם בגרסה דיגיטלית במחשב או בסלולרי.
למרות שהעולם עבר טלטלה - מבחינה עיצובית, הקטלוג אותו קטלוג. הוא כולל מדריך עיצוב שכולל טיפים לעיצוב חסכוני ושילוב צבעים ודוגמאות, וכן מציג שישה בתים שמכילים בעיקר חללים קטנים: דירה קטנה לזוג צעיר, דירה קטנה וחכמה, דירה שכורה משופצת לזוג עם תינוק, בית בו חיה משפחה עם שני מתבגרים, דירת סטודיו שמשמשת גם למגורים וגם לעבודה ובית שגרה בו משפחה מורחבת כולל סבים.
בין המוצרים החדשים שמוצגים בו: מראה עגולה עם מסגרת רטאן, מנורת תלייה מבמבוק וכן מערכת אחסון וקופסאות במבוק, צעצועי ילדים רכים בצורת דינוזאורים, מיטת ילדים מתארכת, מיטות, סמיכות, כריות, ברזים וארונות עם כיורים חדשים. רוב המוצרים בקטלוג לא חדשים ומי שבאמת מתעניין בחידושי איקאה, יכול למצוא אותם באתר האינטרנט של החברה בקטגוריית מוצרים חדשים.
מאיקאה ישראל נמסר כי בארץ החברה תתמקד השנה במזרנים, כולל סדרת מזרנים בדרגת קושי קשיחה מאוד שמתאימה לצרכנים ישראלים, ושיתופי פעולה עם מעצבים ופריטים לבית חכם: תאורה חכמה, מטהרי אוויר, וילונות בשלט רחוק, עציצים עם פתרונות השקיה אוטומטית, רמקולים ותאורת מסיבות.