יממה לאחר רעידת האדמה בדיסני עם ההחלטה לפטר את המנכ"ל בוב צ'אפק והחזרה לתפקיד של המנכ"ל המיתולוגי, רוברט איגר, השינויים כבר החלו. איגר, שכיהן כ-15 שנה כמנכ"ל דיסני, לפני שצ'אפק החליפו בפברואר 2020, החליט לבטל יוזמה שהתכוון קודמו להוציא אל הפועל בכל מה שקשור לשינוי המבני של ענקית התוכן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
במייל ששלח אתמול (ב') לעובדים, כתב איגר כי בכוונתו להתחיל לבצע שינויים תפעוליים בדיסני, כולל ארגון מחדש שיחזיר את ההחלטות לידיים של מנהלי התוכן.
1 צפייה בגלריה
יו"ר דיסני, בוב איגר
יו"ר דיסני, בוב איגר
רוברט איגר
(שאטרסטוק)
עוד הוסיף המנכ"ל החדש-ישן כי הסגן של צ'אפק, ומנהל מחלקת Disney Media & Entertainment Distribution שהוקמה באוקטובר 2020 כדי לרכז את כל המכירות וההפצה של הסרטים והתוכן הטלוויזיוני של דיסני, כרים דניאל, יעזוב את החברה. "אני מאמין כי יסודות החברה ומה שמניע אותה קדימה היא היכולת לספר סיפור, וזה צריך להיות מרכז העסקים שלנו", הוסיף איגר במייל ששלח לעובדים.
כמו כן, איגר ביקש משורה של מנהלים במחלקות התוכן, האולפנים, הכספים וגם מנהל ESPN (חברת בת של דיסני), להציע תוכנית למבנה ארגוני חדש שייבנה סביב צוותי התוכן שלהם.

מהלך טיפוסי של איגר

אנליסטית של בנק אוף אמריקה, ג'סיקה רייף ארליך, אמרה כי מדובר בהחלטה טיפוסית של איגר, שפעל בצורה דומה גם בקדנציה הראשונה שלו, ונתנה לדוגמה החלטה דומה שלקח בראשית דרכו בחברה, שעזרה להרגיע את המתח עם ענקית האנימציה פיקסר והבוס שלה בזמנו, סטיב ג'ובס המנוח. "אני חושבת שהיו לו שנתיים לחשוב מה לעשות. כולנו יודעים שהוא לא היה מרוצה מהתפקוד של צ'אפק", אמרה רייף ארליך.
כזכור, אתמול יצאה דיסני בהודעה הדרמטית שלה על השינויים בתפקיד המנכ"ל. מה שמפתיע הוא שאיגר היה זה שהמליץ על צ'אפק כמחליפו, אבל שנה לאחר מכן הקשר ביניהם נותק מכיוון שצ'אפק חשב שהוא מתערב בענייני החברה.
ההודעה של דיסני מגיעה אחרי פרסום דוח מאכזב לרבעון השלישי של השנה ותקופה קצרה אחרי שצ'אפק אמר כי הוא מתכנן להוציא אל הפועל תוכנית התייעלות.
לאורך התקופה שלו כמנכ"ל דיסני, שהסתכמה בשנתיים וחצי, הייתה לא מעט ביקורת על החולשה של דיסני ביחס לציפיות בשוק, כולל האטה בצמיחת דיסני+. מניית החברה צנחה בכ-40% מתחילת השנה.