1 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה
 אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום בחיפה קיבל לאחרונה תביעת רשלנות שהגישה אישה כבת 68 נגד רופא שיניים שאצלו עברה סדרת טיפולים לשיקום חלל הפה, ואלה גרמו לה סבל מתמשך. השופטת טלי מירום קבעה שהרופא לקח על עצמו טיפול "שגדול עליו", במקום להפנות את האישה למומחה מתאים, ועליו לפצות אותה בכ-112 אלף שקל.
התובעת, עולה חדשה מרוסיה, פנתה ב-2017 למרפאה לצורך השלמת הליך שיקום הפה שבו החלה. לטענתה, הרופא הציע לה שיקום שיכלול הדבקת גשר חרסינה על גבי מבנים שיורכבו על השתלים, בעלות של 85 אלף שקל. אלא שלטענתה הטיפול שקיבלה בוצע באופן לקוי ורשלני.
לדבריה, הגשרים הזמניים נשברו שוב ושוב והיה צורך להחליפם שבע פעמים במהלך שנתיים, כאשר שלב הרכבת גשר החרסינה הקבוע מעולם לא הגיע. היא הוסיפה שהטיפול הכושל גרם לה סבל רב, לרבות כאבים בשיניים, בשרירי הלחי, במפרקי הלסת ובצוואר עם הקרנה לרגל. לטענתה, כתוצאה מכך היא נזקקה לטיפול מתקן בעלות של כ-200 אלף שקל, ובמצב שנוצר היא זכאית לפיצוי הולם על הנזקים שנגרמו לה.
מנגד טען הרופא שהטיפול שניתן היה ראוי ושיקף את צורכי הלקוחה בהתאם לנסיבות העניין ולמצבה הרפואי. לעמדתו, האישה טופלה בהתאם לסטנדרט הרפואי המקובל ולפיכך הוא פטור מלפצותה.
השופטת מירום דחתה את טענת האישה שלפיה הטיפול שקיבלה היה רשלני. היא נימקה שהן המומחה שטיפל בה אחרי הנתבע והן המומחה מטעם בית המשפט (שלא בדק בעצמו את המטופלת) לא הובאו לעדות, וללא עדותם אי אפשר להגיע לחקר האמת ביחס לעצם הטיפול שבוצע.
יחד עם זאת, היא קיבלה את עמדת מומחה בית המשפט באשר למורכבות הטיפול שהייתה צריכה לטענתו להדליק נורות אדומות אצל הרופא. המומחה כתב ש"השיקום נראה מסובך ודורש ידע, מיומנות וניסיון ברמה של מומחה לשיקום הפה", ובמצב זה היה על הנתבע להפנות את האישה למומחה מתאים בשלב מוקדם יותר של הטיפול, ובכך למנוע ממנה סבל מתמשך.
בנוסף אימצה השופטת את מסקנת המומחה שלפיה הטיפול בתובעת נמשך הרבה מעבר לנדרש, מה שתרם לסבל האמור. "דומה כי שבע החלפות של כתרים זמניים על פני תקופה של שנתיים הן עניין חריג", כתבה.
בסופו של דבר נקבע שהרופא ישלם לאישה 90 אלף שקל בגין כאב וסבל שחוותה, הוצאות רפואיות שבהן נשאה ועלות חוות דעת המומחה מטעמה. בנוסף הוא חויב לשלם לה שכר טרחת עו"ד בסך 22 אלף שקל והוצאות משפט.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד מורשד טנוס • ב"כ הנתבע: עו"ד ליאור פרי • עו"ד אריק שלו עוסק ברשלנות רפואית • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין