אולמות הקולנוע סגורים, ההפסדים גדולים אבל שני הגופים הגדולים בתחום לא הצליחו להגיע להסכמות. התפוצצו המגעים למיזוג בין סינמה סיטי של משה אדרי לבין חברת הוט סינמה (גלובוס מקס) של חברת אלקו שבשליטת האחים מיקי ודני זלקינד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מקורבים של שני הצדדים אמרו כי "הם לא נפרדו בידידות", והפערים בין הצדדים בסוגיות מכריעות כמו שליטה ושווי היו משמעותיים. לטענת מקורבים לאחים זלקינד "הם לא אהבו את גישתו של אדרי כמי שהגיע לחלץ אותם. לאור ההצלחות העסקיות שלהם הם יכולים להרשות לעצמם שבתי הקולנוע יישארו סגורים שנה ויותר, בידיעה שאחרי הקורונה בתי הקולנוע יחזרו לשגשג".
1 צפייה בגלריה
סינמה סיטי גלובוס מקס
סינמה סיטי גלובוס מקס
סינמה סיטי וגלובוס מקס
(צילום: עידן אסלן)
אם המיזוג היה יוצא לפועל, מדובר היה ברשת בתי הקולנוע הגדולה ביותר בישראל, עם 232 אולמות ו-17 מתחמים.
סינמה סיטי מפעילה שישה מתחמים שבהם 36 אולמות, והיא מעסיקה 900 עובדים, רובם ככולם בחל"ת. נתח השוק של החברה עומד על כ-25%. המחזור השנתי שלה מוערך ב-400 מיליון שקל, אולם מאז פרוץ המשבר היא נטולת הכנסות. מתחם גדול בבאר-שבע, שאותו בנתה סינמה סיטי יחד עם י.ח דמרי בהשקעה של כחצי מיליארד שקל, ומתחם בחדרה בהשקעה של 60 מיליון שקל, טרם נפתחו.
גלובוס מקס נרכשה על ידי האחים זלקינד בשנת 2017 תמורת 144 מיליון שקל, ועד כה הסבה להם הפסדים. 29 מיליון שקל מסכום הרכישה שולם עבור פעילות הפצת הסרטים שנלקחו ממנה על ידי האולפנים. הרשת מפעילה 10 מתחמים ובהם 96 אולמות ומעסיקה 700 עובדים, רובם בחל"ת. את המחצית הראשונה של 2020 חתמה בהפסד של 12 מיליון שקל.