בעקבות הנגיף: אזהרת המסע החריגה של משרד הבריאות, הקוראת לישראלים לשקול את נחיצות הטיסות לחו"ל בגלל התפרצות מחלת הקורונה למדינות נוספות בעולם, יצרה אצל ישראלים רבים שתכננו נסיעה בשבועות הקרובים בלבול רב, בעיקר סביב האפשרות של ביטול הטיסה המיועדת. בשבועות האחרונים הפסיקו חברות הביטוח להציע לרוכשי כרטיסי הטיסה ביטוח לביטול נסיעות לחו"ל. ביטוח זה מאפשר לרוכשי הכרטיסים, בתמורה לפרמיה של עשרות שקלים בדרך כלל, לקבל החזר על עלות כרטיס הטיסה - אם הם בוחרים לבטל אותה מסיבה כלשהי (בהנחה שלא מדובר באירוע בריאותי שהיה ידוע בעת רכישת הביטוח).
למעשה בשוק נותרה חברה אחת שהסכימה להמשיך ולבטח את ביטולי הטיסות - חברת טריפגרנטי מקבוצת הפניקס. אלא שאחרי המלצת משרד הבריאות אתמול, גם זו החליטה להקשיח את התנאים. החברה הודיעה היום (ה') כי תחדל זמנית לשווק ביטוח ביטול נסיעה ליעדי אסיה, איטליה ואוסטרליה, וזאת על רקע התפשטות הנגיף. היא מציעה ביטוח ביטול נסיעות לשאר היעדים - רק לביטולים שיבוצעו החל מחודש יולי. כלומר, ניתן לרכוש דרכה ביטוח כזה כבר כעת, אך הביטול אפשרי רק אחרי יולי, ובמילים אחרות: עבור חופשות הקיץ וחגי תשרי בעיקר. לפני מספר ימים הודיעה טריפגרנטי כי תאפשר לבטח ביטולי נסיעות לחו"ל ביטולים החל מחודש יוני - אך כעת, כאמור, התנאים הוקשחו.
1 צפייה בגלריה
נגיף קורונה מסכות מסכה מילאנו איטליה
נגיף קורונה מסכות מסכה מילאנו איטליה
מסכות הגנה במילאנו, איטליה
(צילום: gettyimages)

צפויה ירידה ברכישת טיסות בתקופה הקרובה

נזכיר כי גם חברת הראל הודיעה באחרונה כי היא משהה את ביטוחי ביטול הטיסה לכל יעד בעולם. מדובר בהחלטה מרחיקת לכת ודרמטית של שחקנית ביטוחי הנסיעות הגדולה ביותר, שעלולה להשפיע לרעה על הנכונות של נוסעים לרכוש כרטיסי טיסה לעוד כמה חודשים. יש לציין כי מדובר לרוב בביטוח יקר שמאוד משתלם לחברות, שכן עלותו מגיעה לכ-10% מעלות הטיסה - בעוד שאנשים לא מבטלים נסיעות אלא בנסיבות חריגות.
במקביל, חברות ביטוח נוספות הודיעו זה מכבר כי הן מפסיקות לבטח נוסעים הטסים לסין או ליעדים אחרים באסיה, וכן משהות את ביטוח ביטול הנסיעה ליעדים מסוימים. כך, מגדל והפניקס הודיעו בשבוע שעבר כי הן מפסיקות לבטח נוסעים הטסים לסין בביטוח נסיעות לחו"ל. במגדל הגדילו לעשות והקפיאו את ביטוחי הנסיעות לכל יבשת אסיה, אך בשלב זה אין השפעה על ביטוחי הנסיעות ליעדים אחרים.
בחברת הביטוח פספורטקארד, שהייתה עד לאחרונה סוכנות ביטוח ששיווקה ביטוחים של חברת הביטוח הפניקס, הודיעו כי ממשיכים לבטח את הנוסעים ליבשת, אך מתנים זאת ברכישה דרך מוקד שירות הלקוחות, ולא באמצעות ההליך הדיגיטלי שבאתר החברה.גם בכלל הודיעו בשבוע שעבר כי פועלים שם באופן דומה, ולא מאפשרים רכישת ביטוח נסיעות למדינות אסיה דרך האינטרנט, אלא מבקשים לבצע שיחה עם הנוסע כדי לדעת בדיוק לאן הוא טס.
בתוך כך, על רקע אזהרת המסע שהפיץ משרד הבריאות לכל היעדים, בחברות הנסיעות צפויה להירשם ירידה חדה ברכישת טיסות בתקופה הקרובה, לצד הגדלת ביטוחי הביטולים של טיסות - במיוחד לחודש הקרוב, ובדגש על חופשות שהוזמנו מבעוד מועד לחג הפסח. חברות התעופה השונות - בהן גם אל על - שנפגעו כתוצאה מהחלטת חברות הביטוח, החליטו לצאת בשבועות האחרונים במבצעים שמאפשרים ללקוחות לבטל את כרטיס הטיסה עד יום לפני הטיסה ללא תשלום של דמי ביטול.