שר האוצר, ישראל כץ, חתם היום (ב') על אמנה למניעת כפל מס בין ישראל לאיחוד האמירויות. בכך, האמירויות צפויות להצטרף ל-58 אמנות מס עליהן כבר חתומה ישראל עם מדינות שונות. האמנה צריכה לקבל את אישור הכנסת והממשלה והוראותיה צפויות לחול החל מה-1.1.2022.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי משרד האוצר, אמנת המס מבוססת בעיקרה על אמנת המודל של ה-OECD ונועדה לעודד שיתופי פעולה כלכליים בין המדינות. לצד סעיפים הנוגעים לאי-אפליה, חילופי מידע ומניעת ניצול לרעה, האמנה מקנה ודאות למשקיעים, גם על ידי מתן שיעורי מס מופחתים.
1 צפייה בגלריה
הבנק הלאומי ורובע העסקים בדובאי
הבנק הלאומי ורובע העסקים בדובאי
הבנק הלאומי ורובע העסקים בדובאי
(צילום: shutterstock)
האמנה קובעת, בין היתר, הגבלה של 0% או 5% בשיעור המס על הריבית המשולמת ללממשלה, לגופים ממשלתיים מסויימים או לקרן הפנסיה במדינת המושב של משלם הריבית, ועד 10% בכל מקרה אחר.
בנוסף, שיעור ניכוי המס על דיבידנדים יוגבל ל-0% או 5% אם הריבית משולמת ללממשלה, לגופים ממשלתיים מסויימים או לקרן הפנסיה במדינת המושב של משלם הריבית, ועד 15% במקרים של משקיעים פרטיים. שיעור ניכוי המס במקור מדינת המושב של משלם התמלוגים יוגבל ל-12%.
שר האוצר, ישראל כץ, אמר כי "אמנת המס נותנת ודאות ותנאים מוטבים לפעילות עסקית, והיא תחזק את הקשרים הכלכליים בין הגורמים השונים במדינות, ותתרום לשגשוג הכלכלי של ישראל, איחוד האמירויות והאזור כולו".
שר החוץ, גבי אשכנזי, הוסיף: "הסכם זה יאפשר קידום משמעותי של השקעות וסחר, שיסייע רבות לכלכלה הישראלית והאמיראתית, כמו גם תוספת משקל לראייה הכלכלית והמשותפת של שני הצדדים".