משרד האוצר וההסתדרות הגיעו להסכם קיבוצי חדש במסגרת השבתת הפעילות במשק. לפי ההסכם החדש, עובדי המגזר הציבורי ימשיכו במתכונת החירום לפיה ממשיכים לעבוד באופן שוטף עד 35% מהעובדים ("עובדים חיוניים" לפי הגדרת מנהלי המשרדים) ואילו יתר העובדים ימשיכו בחופשה בתשלום עד סוף אפריל. מחצית מימי החופשה יהיו בתשלום על חשבון המדינה ומחצית על חשבון ימי חופש צבורים של העובדים.
ההסדר יחול לאחר שיאושרו תקנות שעת החירום בנושא. במסגרת ההסכם עובדים לא נהנים משעות נוספות שאינן מחושבות לפנסיה וכן לא את כל החזרי ההוצאות. על פי ההערכות מדובר על כ-70% מהשכר ברוטו.
2 צפייה בגלריה
 מתחם בדיקות קורונה לאוכלוסיית המהגרים בדרום תל אביב
 מתחם בדיקות קורונה לאוכלוסיית המהגרים בדרום תל אביב
מתחם בדיקות קורונה
(צילום: מוטי קמחי)
עובדים ללא חופשה צבורה יוכלו להיכנס ל"מינוס" ימי חופש כאשר ההסתדרות עדיין מעוניינת להקים קרן של ימי חופש אליה עובדים יוכלו לתרום ימי חופש עבור עובדים שניצלו כבר את מכסת ימי החופש.
ההסכם הקודם בין ההסתדרות לממונה על השכר קבע כי עובדי המדינה יישארו בחופשה בביתם על חשבון ימי החופש הצבורים.
הציפייה של הצדדים היא כי עד סוף אפריל התמונה תתבהר בנוגע למשק וכי אחרי פסח, למרות הציפיות באוצר, לא יחלו בהקלות על מקומות העבודה.
באוצר אומרים כי ההסכם שומר על יציבות ועל רציפות במגזר הציבורי וכי "מדובר באיזון בין כניסה תחת האלונקה של עובדי המגזר הציבורי לבין שמירה על זכויות העובדים". באוצר מדגישים שלא מדובר בהפחתת שכר וכי לא מעוניינים להגיע לכך בשלב זה.
2 צפייה בגלריה
הממונה על השכר, קובי בר נתן
הממונה על השכר, קובי בר נתן
הממונה על השכר, קובי בר נתן
(צילום: גד ליאור)
הממונה על השכר, קובי בר נתן, אמר כי "בשל התארכות הצפויה של ההגבלות בשל המצב הבריאותי וצמצום הפעילות במשק, עמד לנגד עינינו הצורך לייצר הסדר ראוי לעובדי המגזר הציבורי אשר יאפשר המשך תפקוד השירות הציבורי באופן המותאם לתקופה תוך שמירה על היציבות למעסיקים ולעובדים בתקופה זו, ותוך השתתפות בנשיאה בנטל של עובדי המגזר הציבורי".
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר כי "מאז פרוץ המשבר, העובדים במשק הם נושאי הדגל של התקווה והערבות הדדית. לכולנו יש אחריות לאומית והמגזר הציבורי שהיה הראשון להירתם מתחת לאלונקה, ממשיך להיות שותף בנטל. ההסכם הנוכחי הוא ביטוי לרוח הסולידריות ונותן למשק זמן יקר נוסף שנדרש בעקבות הנחיות משרד הבריאות. בזכות האחריות המשותפת שגילו הצדדים, נעבור בשלום גם את התקופה הנוכחית".