האישה ירשה בניין שלם במרכז תל אביב השווה עשרות מיליוני שקלים, והבעל ממנו נפרדה לאחר 30 שנה בטענה כי בגד בה, לא יזכה לחלק מבניין היוקרה. כך נודע ל-ynet. מדובר בבניין בן 90 שנה שעבר במשפחת האישה מדור לדור, ובמסגרת פרויקט נדל"ן נבנה כעת מחדש ובנייתו נמצאת בשלבי סיום.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מפסק הדין עולה כי מדובר בזוג שנישאו זה לזו לפני כ-30 שנה ולהם ילדים בגירים, ובפברואר 2018 חל מועד הקרע ביניהם (נקודת הזמן שבה תמו יחסי השיתוף בין בני הזוג לצורך חלוקת הרכוש-ל.ד). נקודת המחלוקת העיקרית ביניהם נסבה סביב הבניין במרכז תל אביב, המוערך בעשרות מיליוני שקלים.
1 צפייה בגלריה
רחוב תקוע שכונת נווה אליעזר נוה אליעזר פינוי בינוי תל אביב
רחוב תקוע שכונת נווה אליעזר נוה אליעזר פינוי בינוי תל אביב
בניינים תל אביב
(צילום: דורון סהר)
אביה של האישה נפטר בשנת 2017 והותיר אחריו צוואה על פיה האישה ואחיה יורשים בניין באחד הרחובות המרכזיים והנחשקים בתל אביב. הבניין הפך למיזם נדל"ן שעל פי פסק הדין "עתיד להניב רווחים נאים".
אלא שהבעל טען כי למעלה משני עשורים ניהלו בני הזוג משטר של שיתוף כלכלי ורכושי בכל נכסיהם, לרבות אלו שנצברו שלא כתוצאה ממאמצם המשותף, כגון מתנות וירושות. עוד טען כי בני הזוג מעולם לא הפרידו כל הכנסה או רכוש שהתקבל, לרבות מבני משפחתם. הבעל הוסיף כי מבחינתו הרכוש המשותף כולל בין היתר את הבניין שאשתו ירשה מאביה המנוח וכי האישה נפרדה ממנו מיד לאחר פטירת אביה בניסיון לנשל אותו מהזכויות הקנייניות המגיעות לו בבניין.
מנגד, טענה האישה באמצעות עו"ד רונן דליהו, כי בעלה מנסה לגזול את ירושת אביה המנוח אשר אינה נכללת ברכוש המשותף של הצדדים. עוד טענה כי ירושת אביה היא נכס שקיבלה לאחר מותו ולאחר פרידת הצדדים. האישה טענה כי לאורך השנים בעלה נהנה ממתנות שקיבלה מהוריה בסך של כ-3.5 מיליון שקל אשר הופקדו בחשבון הבנק המשותף של השניים, אולם בעלה אינו מסתפק בכך ומנסה כעת את מזלו להגדיל את רכושו באמצעות ירושת אביה. האישה אף הוסיפה כי הבניין העומד במרכז המחלוקת הוא נכס שהועבר בתוך המשפחה מדור לדור.
עורך דין רונן דליהועורך דין רונן דליהו
יש לציין כי על פי החוק ירושה ומתנה נחשבים למחוץ לנכסים המשותפים של בני זוג הנפרדים, אלא אם (על פי הפסיקה) מוכחת כוונת שיתוף ספציפית (אם מוכיחים כוונה להתחלק).
במקרה הנוכחי, השופטת מירה רום פלאי מבית משפט לענייני משפחה קבעה כי "האיש לא עמד בנטל הראייתי אשר רבץ לפתחו ולא הצליח להוכיח כי התקיימה כוונת שיתוף ספציפי בנוגע לבניין... מלוא זכויות האישה אשר בהן זכתה על פי צוואת אביה, לרבות זכויותיה בבניין, הן שלה בלבד ולאיש אין חלק בהן", נקבע. כמו כן, בית משפט הטיל על הגבר הוצאות משפט בסך 50 אלף שקל.
עו"ד רות דיין-וולפנר, באת כוח הבעל מסרה בתגובה: "כמובן שבכוונתנו לערער. האישה תבעה זכויות בירושת הבעל כך שאין ספק שהיה שם שיתוף בירושות. אנו מאמינים ומקווים שבית המשפט המחוזי יהפוך את פסק הדין".