המשבר העולמי בענף האופנה: אסנה ריטייל גרופ (Ascena Retail Group), החברה האם של רשת האופנה אן טיילור, הגישה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'אפטר 11). זאת לאחר שהשלכות מגפת הקורונה פגעו קשות בעסקים שעוד קודם קרטעו.
"ההתקדמות המשמעותית שביצענו לקראת צמיחה יציבה, שיפור שולי הרווח וחיזוק היסודות הפיננסיים שלנו שובשה בצורה חמורה על ידי מגיפת הקורונה", מסרה היו"ר הזמנית קארי טפנר בהצהרה. "כתוצאה מכך, נקטנו בצעד אסטרטגי כדי להגן על עתיד העסק עבור כל בעלי העניין". החברה הגישה את הבקשה בבית המשפט לפשיטות רגל בווירג'יניה.
1 צפייה בגלריה
חנות אן טיילור
חנות אן טיילור
חנות אן טיילור
(צילום: shutterstock)
כחלק מהמאמצים להתגבר על הקשיים בתקופת הקורונה, הוציאה החברה בחודש מרץ את המוכרים בחנויות לחל"ת וקיצצה בחצי את שכר עובדי ההנהלה. אם כי היא החזירה מאז את השכר לרמות המקוריות. בכל זאת, ההכנסות עבור הרבעון השלישי שהסתיים ב-2 במאי היו נמוכות ב-45% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בסיום הרבעון היו לחברה חובות בגובה 1.3 מיליארד דולר ו-439 מיליון דולר ביתרות מזומן.
לפי הצהרת החברה, אן טיילור ושאר הרשתות שבבעלות החברה כמו לופט וליין בריאנט, ימשיכו לפעול במהלך תהליך פשיטת הרגל, ובסביבות 95% מהסניפים בארה"ב מתוכננים להשאיר פתוחים. עם זאת, החברה מתכוונת לסגור את החנויות של המותגים בקנדה, פורטו ריקו ומקסיקו. נכון לפברואר החברה הפעילה 2,764 חנויות.
אסנה השיגו מימון בגובה 150 מיליון דולר מהמלווים הנוכחיים ובחברה מעריכים שהסכום הזה בשילוב עם תזרימי המזומן כתוצאה מהמשך הפעילות והמזומן שבידה יספיקו כדי לכסות את הצרכים שלהם.
בעקבות הצעד הזה מצטרפת אן טיילור לשורה של רשתות קמעונאיות ידועות נוספות שהכריזו על פשיטת רגל מאז פרצה הקורונה, ביניהן ניימן מרקוס, ברוקס ברדרס וג'יי.סי. פני. אן טיילור נחשבה בעבר לרשת המובילה לבגדים מחוייטים לנשים, אולם בשנות ה-90 השתנתה המגמה לטובת העדפת בגדי קז'ואל וכתוצאה מכך נפגעו המכירות. אסנה רכשה את מותגי אן טיילור ולופט (LOFT) ב-2015 בעסקה המוערכת ב-2 מיליארד דולר.
פורסם לראשונה: 15:52, 23.07.20