הרחבת הבידוד לכלל החוזרים מחו"ל מתדלקת את העלייה החדה בקניות המזון מרשתות השיווק. לצד הצטיידות במוצרי חיטוי, הצרכנים רוכשים כמויות חריגות של פסטה, פתיתים, אורז, קטניות ושימורים.
"הזינוק בביקוש לאלכוג'ל הוביל אותנו להסיט קווי ייצור, וכעת במקום קו אחד פועלים ארבעה קווים למילוי ג'ל", אומר יובל לנדסברג, מנכ"ל סנו. "הביקוש גדל במאות אחוזים ואנו נערכים לספק אותם. זה בהחלט אתגר. המכונות שלנו במפעל עובדות 24 שעות ביממה וזה לא מספיק".
1 צפייה בגלריה
בהלת קורונה קניות
בהלת קורונה קניות
הסתערות על חנויות המזון
גם באסם נערכים לביקושים חריגים. לדברי המנכ"ל אבי בן־אסאייג ניכר ביקוש מוגבר למוצרים יבשים כמו פתיתים, פסטה, דגני בוקר, עוגיות וכן תמ"ל. "המפעלים עובדים בתפוקות מרביות ומתמקדים באספקת המוצרים החיוניים ביותר", מסר. גם סוגת־מלח הארץ מגבירה קצב, אומר סמנכ"ל התפעול יפתח ויינשטיין. "תיגברנו משמרות, הגדלנו את קצב הייצור למקסימום, ומערכי ההפצה והמכירות ערוכים בהתאם".
בשטראוס מזהים בימים האחרונים זינוק בביקוש לקפה מסוגים שונים, ממתקים, חטיפים וסלטים, ובהתאם תיגברו את משמרות הייצור בקטגוריות אלה. בחברה מספרים שאף הוציאו משאיות אספקה לרשתות ביום שישי בבוקר ובמוצאי שבת כדי לאפשר לקמעונאים לפתוח את החנויות ביום ראשון עם מוצרים על המדפים. בחברה ערוכים עם מלאי חומרי גלם שיספיק לפרק זמן ממושך, כך שלא צפויה בעיה בייצור. ביוניליוור לא הוגברו משמרות כיוון שהמפעלים מייצרים באופן שוטף בתפוקה מלאה. עם זאת, המערך הלוגיסטי נערך כדי לשנע יותר סחורה לקמעונאים.
"יש זינוק של עשרות אחוזים בהזמנות של רשתות השיווק, ובהתאם אנחנו מתגברים את משמרות הייצור ואת סבבי ההפצה", מסר בכיר בחברת מזון גדולה. לדבריו, העובדים הקיימים התגייסו למשמרות נוספות: "אנחנו מאריכים את משמרות הייצור במפעלים ומרכזים מאמץ בתפעול המכירה ובהוספת שעות סדרנות בסניפים".
העיכובים בפריקת אוניות משא ושחרור מכולות המזון מנמלי הים הובילו לכך שהיצרנים המקומיים נהנים מהסתערות הצרכנים. בין אותם גורמים: מגדלי הדגים המקומיים, שהושפעו לרעה בשנים האחרונות מפתיחת שוק הדגים לייבוא מחו"ל. לדברי מורדי ללוש, מנכ"ל ברמונדי ישראל, יש עלייה של עשרות אחוזים בביקושים לדגים ישראליים. "כתוצאה מכך תיגברנו את כוח האדם בשיעור ניכר ואנו נערכים עם מלאים על מנת לעמוד בביקושים שיעלו לקראת החג".