עידן חדש מתחיל בחברת התעופה הלאומית אל על: אלי רוזנברג, באמצעות חברת כנפי נשרים שבבעלותו, קיבל היתר סופי לשליטה בחברה.

ההיתר התקבל היום (ו') בצהריים מרשות החברות הממשלתיות כשהוא חתום על ידי שרי הממשלה - שר האוצר ישראל כץ, שרת התחבורה מירי רגב, השר הממונה על רשות החברות דודי אמסלם ושר הביטחון בני גנץ.
1 צפייה בגלריה
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
(צילום: בן חורין ואלכסנדרוביץ, שאטרסטוק)
בעקבות קבלת ההיתר הושלם המהלך של כנפי נשרים תעופה להחזיק בשליטה באל על, לאחר שלפני כשבועיים רכשה החברה 42.88% מהמניות בהנפקה הציבורית.
עם קבלת ההיתר תפנה כנפי נשרים תעופה לאל על באופן מיידי במטרה להחליף את דירקטוריון החברה ולאפשר לה להתחיל לנהל את החברה תוך קביעת סדרי עדיפויות הנחוצים להבראתה. בכוונת כנפי נשרים תעופה למנות לדירקטוריון אל על אנשי מקצוע מובילים ובעלי ניסיון משמעותי מתחומי הפיננסים, המשפטים, התעופה והביטחון.
יצוין, כי בעקבות החשש כי אלי רוזנברג, המתגורר בארץ ובעל אזרחות ישראלית, הוא איש קש מטעם אביו קני רוזנברג שהוא אזרח אמריקני (בשליטה באל על רשאי להחזיק רק אזרח ישראלי), במיוחד לאחר שרוזנברג הבן הצהיר כי לצורך הרכישה קיבל הלוואה מאביו ל-25 שנה, הוא נדרש כעת להתחייב שלא נתן לאביו ביטחונות או ערבות או שעבוד על מניות אל על - שנרכשו באמצעות ההלוואה.
בנוסף התחייב שאביו לא קיבל זכות להעמיד את ההלוואה לפירעון מיידי ולא להפעיל כל אמצעי שליטה באל על או בכנפי נשרים תעופה. רוזנברג התחייב עוד שלא יקנה זכות במניותיה של כנפי נשרים תעופה או באמצעי שליטה באל על ללא הסכמה מראש ובכתב של המדינה המחזיקה במניית זהב באל על.
מכנפי נשרים נמסר: "שמנו לעצמנו מטרה ברורה להשיב את אמון הלקוחות בחברה, ובשיתוף העובדים להעלות אותה מחדש על מסלול ההמראה. אל על מצויה במשבר, שרק החריף על רקע מגפת הקורונה. אל על שיפרה באופן דרמטי את ההון העצמי שלה כשגייסה 150 מיליון דולר בהנפקה, שבמסגרתה כנפי נשרים הזרימה 370 מיליון שקל. אנו מתכוונים לפעול באופן מיידי לגיוס חוב של 250 מיליון דולר נוספים מהבנקים, בערבות מדינה בהיקף של 75%. בכוונתנו להחזיר את אל על לטוס בהיקפים משמעותיים תוך הרחבת הטיסות בקווים הרווחיים, והוספת יעדים חדשים בהמשך להסכמי השלום עליהם חתמה ותחתום מדינת ישראל. לפנינו משימה קריטית להבטיח לאל על עתיד בטוח".