בנק לאומי מציג זינוק ברווח הרבעון השלישי של 2021, ומצטרף לבנקים פועלים ומזרחי טפחות, שפירסמו גם הם תוצאות טובות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי הדו"ח, שהתפרסם הבוקר (ג'), הבנק שמנהל חנן פרידמן הכפיל את הרווח הנקי שלו, שעמד ברבעון על 1.55 מיליארד שקל לעומת רווח של 750 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התשואה על ההון של לאומי טיפסה ל-16%.
1 צפייה בגלריה
בנק לאומי
בנק לאומי
בנק לאומי
(אוראל כהן)
בשורה העליונה רשם לאומי שיפור מהותי. ההכנסות מריבית נטו של הבנק הסתכמו ב-2.7 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 2.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 8%.
בנק לאומי הקפיץ את העמלות במסלול עמלות העו"ש המורחב בחודש אוגוסט ב-25% מ-20 שקל ל-25 שקל. מדובר במסלול המיועד בעיקר לעסקים קטנים, והוא כולל אפשרות לעד 10 עמלות פקיד, ועוד 50 עמלות בערוצים הישירים. על פי הדוח הכספי, עלו ההכנסות של הבנק מעמלות ב-7% ל-846 מיליון שקל.
מעבר לעמלות העו"ש, הבנק הציג ירידה בפעילות של לקוחותיו בבורסה. על פי הדוח הכספי, העמלות מפעילות בניירות ערך ובמכשירים נגזרים מסוימים ירדה ברבעון השלישי ל- 173 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 192 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של כמעט 10%.
לצד ההכנסות מריבית ועמלות, הבנק רשם גם הכנסות מהפרשות להפסדי אשראי. בעקבות התאוששות המשק ממשבר הקורונה מחזירים הבנקים ברישום החשבונאי חלק מההפרשות שביצעו אשתקד, שנועדו בשעתו לספק כרית הון למקרה של הפסדי אשראי ופשיטות רגל. שחרור הפרשות אלו מצטרפות לשורת הרווח. בנק לאומי שחרר 359 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת קעקוע של 547 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בנוסף רשם הבנק הכנסות מהוצאות אשראי מדיור בהיקף של 90 מיליון שקל. מדובר כאמור בהון שנסגר בתקופת הקורונה כדי לשמש כרית הון, ולאור העמידה של הלווים בתנאי המשכנתא הוחזר מחדש.