בנק לאומי חתם הלילה (ה') על הסכם למיזוג בין השלוחה של הבנק בארה"ב לבנק האמריקני ואלי נשיונל (Valley National Bank). העסקה נעשתה לפי שווי של כ-1.2 מיליארד דולר המשקפת כ-140% מההון העצמי של לאומי ארה"ב. כתוצאה מהעסקה, צפוי הבנק לרשום רווח של כ-750-650 מיליון שקל, לאחר ניכוי מס.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לאחר המיזוג, יחזיק לאומי בלמעלה מ-14% מהבנק ויהיה בעל המניות הגדול ביותר, אך לא בעל השליטה. לפי לאומי, כ-90% מהתמורה בגין העסקה, אשר צפויה להיות מושלמת במהלך הרבעון הראשון או השני של 2022, תשולם במניות של הבנק הממוזג והיתרה במזומן.
1 צפייה בגלריה
סניף בנק לאומי בת"א
סניף בנק לאומי בת"א
סניף בנק לאומי בת"א
(צילום: שאול גולן)
בהודעת הבנק נכתב עוד כי לאומי ימנה שני דירקטורים ומשקיף לדירקטוריון הבנק הממוזג. מנכ"ל השלוחה האמריקנית של לאומי, אבנר מנדלסון, צפוי לשמש סגן יו"ר הדירקטוריון בבנק הממוזג וחברי הנהלה ובעלי תפקידים בכירים ישמשו במגוון תפקידי מפתח.
בנק לאומי ארה"ב פועל כיום בניו יורק, בשיקגו, בפלורידה ובקליפורניה, ובהנהלה מקווים כי המיזוג יאפשר להרחיב את הפעילות לשווקים חדשים ברחבי ארה"ב. מהצד השני, ואלי נשיונל פועל כיום בניו ג'רזי, בניו יורק, בפלורידה ובאלבמה. לאחר המיזוג, יהפוך הבנק הממוזג ל-29 בגודלו מבין הבנקים הנסחרים בבורסה בארה"ב.
מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן, אמר: "המיזוג יעניק ללאומי נוכחות משמעותית וחסרת תקדים לבנק ישראלי בשוק האמריקני. הדבר מבטיח את המחויבות ללקוחות הישראלים ולעובדים, שייהנו מהיתרונות שבעבודה בבנק גדול עם מגמת צמיחה מרשימה".
מנכ"ל לאומי ארה"ב, אבנר מנדלסון, הוסיף כי "מיזוג זה הוא צעד טבעי המהווה אבן דרך אסטרטגית במסענו לבסס את פעילותנו ואת הצעת הערך הייחודית שלנו בשוק האמריקני. אני סמוך ובטוח שכוח האדם האיכותי שלנו והפריסה הגיאוגרפית בתחומי העסקים שלנו יהוו מנועי צמיחה לבנק הממוזג".
יו"ר ומנכ"ל ואלי נשיונל, אירה רובינס, אמרה: "אנו רואים בפעילות הפיקדונות של בנק לאומי בכלל ובפרט בתחום הטכנולוגיה וההון סיכון הזדמנויות צמיחה אשר יסייעו לייצר המשכיות לשיפור המתמיד בתחום המימון שאנו מובילים בשנים האחרונות. בגזרת ההלוואות, לאומי ארה"ב יוסיף גיוון במגזרים מסחריים ותעשייתיים צומחים ויסייע לפרוץ לשווקים גיאוגרפיים חדשים, כולל קליפורניה ואילינוי. בנוסף, אנו נרגשים להגדיל את פלטפורמת הבנקאות הפרטית של לאומי ארה"ב יחד עם קהל הלקוחות שלנו".