חברי ועדת הכספים של הכנסת המתינו היום (שלישי) למנכ"ל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), ינקי קווינט, שיגיע לדיון בנושא מחירי הדיור הגבוהים, אלא שבאותן שעות הוא עסק בכלל בהכנות אחרונות לקראת חגיגת בת המצווה של בתו היום. לטענתו, הוא הודיע לוועדה שלא יוכל להגיע כבר בשבוע שעבר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בפעם השנייה ברציפות תוך ימים שקווינט לא מגיע לדיון בנושא מחירי הדיור הגבוהים בוועדת הכספים, מה שגרם לכעס רב בקרב חברי הוועדה ובעיקר היו"ר ח"כ אלכס קושניר שזעם על אי התייצבות קווינט, ואמר כי "את הדיון הקודם דחינו על מנת שקווינט יוכל להשתתף. זה זלזול בחברי הכנסת, בכנסת ויותר מכך בציבור".
2 צפייה בגלריה
ועדת הכספים של הכנסת
ועדת הכספים של הכנסת
ועדת הכספים של הכנסת
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
בפתח דיון הוועדה אמר קושניר: "זה לא סוד שהמשבר בדיור חסר תקדים ומרחיק את הזוגות הצעירים מהדירה. לכן החלטתי שוועדת הכספים תיכנס לעובי הקורה. כהכנה לדיון קיבלנו המון סקירות מעניינות ומקיפות של מגוון גורמים. למרבה הפלא דווקא מי שהוזמן לסקירה, מנהל רמ"י, לא טרח להגיע. הסקירה הקודמת נדחתה בגלל האילוצים שלו והיה חשוב לנו לשמוע את הדברים מפיו. היום בבוקר קיבלנו הודעה שמנהל רמ"י לא יגיע, וקיבלנו מרמ"י מצגת של ארבעה שקפים לדיון. אני פשוט לא יודע איך להתייחס לזה, חסר תוכן, חסר מהות.
"בלי לפגוע במנהלת החטיבה העסקית שהגיעה, זה לא במקום. מדובר בביזוי הוועדה וביזוי הכנסת, ויותר מכך בזלזול בציבור שמתמודד עם המשבר וצמא לפתרונות. הזוגות הצעירים שצריכים 138 משכורות כדי לקנות דירה לא יכולים לחכות. לכן נקיים את הדיון. אני מצפה בכל זאת ממנהל מקרקעי ישראל לקבוע דיון ולהגיע מוכן, כי ארבעה דפים של גרפים על היצע וביקוש זה לא רציני. מה זה מבוא לכלכלה?! יש לכם מה להסתיר? הקרקעות שלכם או של הציבור? אני לא מקבל את זה בכלל".
2 צפייה בגלריה
יעקב ינקי קווינט
יעקב ינקי קווינט
ינקי קווינט
(צילום: בשמת איבי)
רותי אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית של רשות מקרקעי ישראל, שהגיעה לדיון, אמרה כי "מנהל הרשות לא יכול היה להגיע מסיבות אישיות, יש לו אירוע משפחתי. זה לא נובע מזלזול חס וחלילה. הסקירה היא אכן כללית ונשמח להרחיב בעל פה. אשמח להתייחס לנושאים שיעלו".
עוד הוסיף קושניר כי "כמות השאלות שעולות כאן היא פשוט בלתי נגמרת. כל הגורמים מעבירים את האחריות אחד לשני ואני חושב שזה שורש הבעיה. אני מקווה שבממשלה הנוכחית, וזו הרוח שאני שומע, שלושת השרים הרלוונטיים יפעלו יחד, מתוך הבנה שאף אחד בנפרד לא יצליח לפתור את הבעיה. היו גם כבר הרבה מאוד פגישות שלנו עם השטח. נמשיך ונזמן לכאן הרבה גורמים.
"המטרה היא להכין את עצמנו טוב ככל הניתן לדיוני חוק ההסדרים, כדי להעיר את ההערות הנכונות בדיונים האלה. לכן אני מצפה שנבין את הפתרונות. אני חייב לציין שאני לא מבין מי אחראי על מה, עם כל הצניעות אני חושב שאני בסדר מבחינת הבנת הנשמע, ואני חושב שגם הרבה אחרים לא מבינים. מדברים על הרבה מאוד חסמים. אחרים רואים בזה צרכים. כנראה ששני הצדדים צודקים, לכן צריך לתת פתרונות. נעשה מיפוי בנושאים ונראה איך מתקדמים לדיון הבא".
מטעמו של קווינט נמסר ל-ynet בתגובה: "הרשות והעומד בראשה מכבדים את הכנסת ואת ועדת הכספים. למנכ"ל רמ"י יש היום אירוע משפחתי ונבצר ממנו להשתתף בישיבה. הודעה על כך נמסרה כבר ביום ד' האחרון ולפיכך נשלחה לדיון בכירה ברשות. כמובן שראש הרשות יתייצב מחדש בפני הועדה ויציג כל שידרש בכל עת שיוזמן. אנו מתנצלים על אי ההבנה". עוד הוסיף כי "הדיון הקודם נדחה בשל הידבקותה בקורונה של מנהלת החטיבה העסקית והבדיקות שקיימו עובדי רמ"י".