מינויו של עו"ד ספי זינגר ליו"ר הרשות לניירות ערך אושר בסוף השבוע על ידי ועדת המינויים בחברות הממשלתיות, זאת בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי במשרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, שטען כי אין לו את הכישורים המתאימים לתפקיד, וכי הוא סבור שאין למנותו.
יש לציין כי עד למינויו של זינגר, במשך תקופה של ארבעה חודשים, לא היה יו"ר לרשות ני"ע, גוף רגולטורי חשוב ביותר, וזאת מאז פרישתה בתום הקדנציה של היו"ר הקודמת, ענת גואטה, שבמקומה לא מונה אף ממלא מקום זמני.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
עו"ד ספי זינגר, יו"ר הרשות לניירות ערך הנכנס
עו"ד ספי זינגר, יו"ר הרשות לניירות ערך הנכנס
עו"ד ספי זינגר, יו"ר הרשות לניירות ערך הנכנס
(צילום: עידן גרוס)
זינגר בן ה-44, עבד עד למינויו במשרד הרצוג פוקס נאמן כשותף במחלקת חברות וניירות ערך. יש לו עבר רב במשרדים ממשלתיים. החל משנת 2011 כיהן במגוון רחב של תפקידים במשרד המשפטים. בין השאר היה אחראי על תחום חדלות הפירעון, שותף להסדרת חלק המדינה במשאבי הטבע של ישראל (ועדת ששינסקי) ומתווה הגז.
ב-2018 עבר להרצוג פוקס נאמן, ליווה וייעץ לחברות ישראליות ורב לאומיות, ובין היתר טיפל במכירת גרעין השליטה של חברת פרטנר, הסדר החוב בקבוצת איי.די.בי ומימון הפרטת נמל חיפה.
שר האוצר סמוטריץ': "מבקש שוב לברך את עו"ד ספי זינגר בברכת הצלחה גדולה. אני מאמין מאד בספי וביכולות שהוא מביא איתו. הניסיון שלו הן בשוק הפרטי והן במגזר הציבורי בתחום הכלכלי ובתחום ניירות ערך בפרט, יחזקו מאד את הרשות לניירות ערך ואת הכלכלה הישראלית, ואני מודה לחברי וועדת המינויים על המלצתם לאשר את המינוי".
אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות: "אנחנו מברכים על החלטת ועדת המינויים שאישרה סוף כל סוף את עו"ד ספי זינגר ליו"ר ברשות לניירות ערך. זוהי שעה קריטית לשוק ההון בישראל בשעה שהבורסה מתייבשת: בחודשים האחרונים היקף המסחר בשוק ההון הישראלי יורד, הנפקה של חברות חדשות בשוק ההון הישראלי נעצרה לחלוטין, וכל יום שעובר גורם לנזק כספי לחברות הציבוריות ולציבור המשקיעים. לעורך הדין זינגר אין לצערנו מאה ימים של חסד. הרשות לניירות ערך צריכה להוביל בהקדם שורת צעדים שתעודד השקעה בחברות הישראליות על פני חברות ציבוריות בבורסות אחרות בעולם. הבורסה הישראלית היא מנוע צמיחה משמעותי ביציאה של המשק מהמיתון המסתמן".