פרסום ראשון: קשיים במינויו של עו"ד יוסף (ספי) זינגר לתפקיד יו"ר הרשות לניירות ערך. גורמים משפטיים ובראשם היועץ המשפטי במשרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, טוענים כי לזינגר אין את הכישורים המתאימים להתמנות ליו"ר רשות ני"ע וסבורים שלא ניתן למנותו. כך נודע ל-ynet.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
השר סמוטריץ', עו"ד אסי מסינג, עו"ד יוסף (ספי)  זינגר
השר סמוטריץ', עו"ד אסי מסינג, עו"ד יוסף (ספי)  זינגר
השר סמוטריץ', עו"ד אסי מסינג, עו"ד יוסף (ספי) זינגר
(צילום: משרד האוצר, עידן גרוס)
לפני חודש בדיוק הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי החליט על מינויו של זינגר לתפקיד. המינוי כפוף לאישור הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות, שטרם דנה באישורו. לפיכך לא מכהן כבר שלושה חודשים יו"ר רשות ני"ע, גוף רגולטורי חשוב ביותר, וזאת מאז פרישתה בתום הקדנציה של היו"ר הקודמת, ענת גואטה, כשבמקומה לא מונה אף ממלא מקום זמני.
לפי שעה לא מונו גם במשך חודשים מנהל רשות מסים ומנהל רשות שוק ההון, ובתפקידים הללו מכהנים כעת מ"מ זמני כמנהל רשות ההון (גל עמית) ומנהל רשות מסים שכהונתו הוארכה כבר זמנית פעמיים (ערן יעקב). בנוסף, בשלב זה לא יצאה עדיין לדרך ועדת איתור שמונתה רק לאחרונה לראיין את עשרות המועמדים לתפקידי מפתח אלה במשרד האוצר.
כפי שנודע ל-ynet, פנו גורמים משפטיים, בהם עו"ד מסינג, לשר סמוטריץ' והודיעו לו כי לזינגר אין את הכישורים הדרושים לניהול הרשות, אף שהוא נחשב למומחה בתחומים מסוימים שבאחריותה.

2 צפייה בגלריה
    מליאת הכנסת
    מליאת הכנסת
שר האוצר סמוטריץ' בכנסת השבוע
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
בתוך כך, אתמול התעמת מסינג עם חבר מפלגתו של סמוטריץ' יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, במהלך הדיון בוועדה על אישור החוק לביטול עילת הסבירות. מסינג הביע את התנגדותו לחוק ואמר: "הופכים את אפשרות הפיטורין לקלה ביותר כי יש לנו מינוי של משרות אמון לכל המשרות הבכירות במשרד האוצר. כך כל נושא משרה במשרד האוצר יחשוב שכל החלטה יכולה להיות ההחלטה האחרונה שלו, שאם לא תמצא חן זה יוביל לפיטוריו. לכן יש פה פגיעה אנושה ביכולת עצמאות שיקול הדעת של כל אחד מנושאי המשרה בכירים במשרד האוצר".

סמוטריץ': "מאמין מאוד בספי ובניסיון שלו"

בלשכת שר האוצר אישרו כי קיבלו הסתייגות למינוי של זינגר מהייעוץ המשפטי וכי ועדת המינויים הממשלתית תתכנס בקרוב כדי לדון באישור המינוי.
זינגר (44) שמכהן כשותף במחלקת חברות וניירות ערך במשרד הרצוג פוקס נאמן, החל לעבוד ב-2011 כעורך דין במשרד המשפטים וכיהן שם במגוון רחב של תפקידים במחלקת ייעוץ וחקיקה תחת המשנה ליועץ המשפטי דאז, עורך הדין אבי ליכט. עוה"ד זינגר היה אחראי על תחום חדלות הפירעון והוביל בממשלה ובכנסת את המהלך לחקיקתו של אחד החוקים הכלכליים המרכזיים ביותר בשנים האחרונות - חוק חדלות פירעון החדש. בנוסף, היה שותף לחלק גדול מהרפורמות המשקיות שנערכו באותם השנים, ובין היתר, הסדרת תחום האיגוח, הסדרת חלק המדינה במשאבי הטבע של ישראל (ועדות ששינסקי) ומתווה הגז, הסדרת תחום האשראי החוץ בנקאי והוועדה לבחינת הסדרי החוב בישראל.
השר סמוטריץ' אמר בין היתר עם בחירת זינגר לכהונת יו"ר רשות ני"ע כי "אני מאמין מאד בספי וביכולות שהוא מביא איתו. הניסיון שלו הן בשוק הפרטי והן במגזר הציבורי בתחום הכלכלי ובתחום ניירות ערך בפרט, יחזקו מאד את הרשות לניירות ערך ואת הכלכלה הישראלית.
"בתהליך שערך לא מעט זמן בחנתי את הצרכים אותם אני מאמין שמדינת ישראל זקוקה להם בעת הזאת בתחום ניירות הערך, גיבשתי את חזוני לרשות, פגשתי מועמדים רבים טובים וראויים ואני מודה לכולם על כך, ובחרתי באיש שלראייתי ינהיג את הרשות בצורה הטובה ביותר אל עבר היעדים והאתגרים של המשק הישראלי".