כיכר רבין צפויה להתמלא הערב (חמישי) בעצמאים שקצה סבלנותם מהסגר הנוכחי שאילץ אותם לסגור את עסקיהם. המפגינים יתכנסו בשעה 20:00 בתל אביב כדי להילחם על פרנסתם ולהביע את זעמם על הממשלה שלטענתם גוררת רגליים באשר לפתיחה מחודשת של העסקים הסגורים כבר יותר מחודש.
דותן סופר, ממובילי מחאת העצמאים, אמר הבוקר באולפן ynet כי "המחאה מעלה את ראשה מחדש, ובענק. הערב בכיכר רבין אנחנו אומרים די. המשבר הכלכלי חמור יותר בעינינו מהמגיפה הבריאותית. יש לנו מגפה כלכלית וחייבים לפתור אותה. לכן באנו בדרישות קונקרטיות, אנחנו רוצים פרויקטור כלכלי שיתחיל לטפל במגפה הכלכלית".
סופר הוסיף כי "במשך שבעה חודשים אנחנו שומעים הבטחות. 51% מהעסקים בישראל לא קיבלו עדיין את כל מה שמגיע להם. אנשים רבים נפלו בין הכיסאות ולא קיבלו כלום. פרויקטור כלכלי זה לא משהו אמורפי, זה בן אדם שצריך להתעסק מבוקר עד ערב רק בנזקי המגפה הכלכלית. לפתור לכל אלו שנפלו בין הכיסאות את החידה איך יתקיימו ויאכילו את ילדיהם. אנחנו רוצים לשבת בוועדה בראשות הפרויקטור הכלכלי".
קרן ברטוב, בעלת קליניקה לטיפולי יופי ואסתטיקה רפואית, הדגישה כי "כל יום שהקליניקה סגורה זו פגיעה משמעותית. גם אני פוחדת מהקורונה אבל זה המצב רבותיי ואנחנו חייבים לדעת לחיות לצד הדבר הזה".
ברטוב התייחסה ליציאה מהסגר הראשון, ואמרה כי "ביום שהתאפשר לנו לפתוח - פתחנו. קליניקות מטבען מאוד נקיות וסטריליות, הרבה לפני הקורונה. לא חידשו לנו יותר מדי, מעבר להוספת מיגון כפול".
לדבריה, "הטיפול הוא אחד על אחד. גם כשיש קליניקה של 6 חדרים, אין אופציה להמתנה יותר. כל אחת נכנסת לחדר משלה אחד על אחד, וזה הוכיח את עצמו. הקליניקה מעולם לא נכנסה לבידוד, ולא היו הדבקות. מחקרים הראו באופן חד משמעי שאחוז ההדבקות בקליניקות שואף לאפס".

סוגרים ופותחים כמו אקורדיון

בין המפגינים הערב צפויה לעמוד גם נעמה אריאלי-שמן (42), בעלת סטודיו "פילטיס בנחלה" בתל-אביב. "סגרו אותנו ופתחו אותנו כמו אקורדיון. די, נמאס! אחרי הסגר הקודם שיניתי את כל עיצוב הסטודיו שלי, רווחתי בין המכשירים תוך הקפדה על שמירת מרחק של שני מטרים בין מכשיר למכשיר כדי להקפיד על הנחיות התו הסגול. הצבנו אלכוג'ל בכל פינה בסטודיו, שמרנו על חיטוי סביב השעון בזמן הפעלתו - אבל כל אלה לא עוזרים לנו לפתוח. כל יום אני מקבלת פניות מלקוחות שמדווחים שכואב להם כל הגוף, שהם עצובים, מתחננים שאפתח להם את הדלת ואחזיר אותם להתאמן. זה שובר לי את הלב. אני באמת לא תופסת מה הם לא מבינים שם בקבינט ההחלטות".
3 צפייה בגלריה
מחאת העצמאים
מחאת העצמאים
מחאת העצמאים
(צילום: עמית שאבי)
גם הנגר הוותיק חנן בוקור (57) מרחובות יגיע להפגנה הערב. "אני אבא לארבעה ילדים וסבא לשניים, קטעו לי את הפרנסה בבת אחת בלי לתגמל בהתאם. זו לא הפגנה פוליטית, זו הפגנה של אנשים שבאמת מבקשים שיראו אותם ויאפשרו להם להתפרנס בדרך שלא מסכנת את בריאות הציבור".
3 צפייה בגלריה
נעמה אריאלי שמן מתל אביב
נעמה אריאלי שמן מתל אביב
נעמה אריאלי שמן מתל אביב
(צילום: שני נחמיאס)
דן פרמן ואשתו ריקי, בני 46 מעפולה, הם הורים לארבעה ילדים ובעלי העסק "תזונה לחיים בע"מ". לדבריהם, "החנות היוותה את מרכז הפעילות של העסק שלנו, שמתמחה בשיווק כלי בישול בריאותיים והנחיית סדנאות בישול. בעקבות הקורונה לא עמדנו בתשלומי שכירות ובעל הבית פינה אותנו. עברנו למכירה מקוונת ולמשלוחים עד בית הלקוח אבל זה רחוק מלהיות מה שהיינו עד פרוץ הקורונה".
3 צפייה בגלריה
דן פרמן מעפולה
דן פרמן מעפולה
דן פרמן מעפולה
( צילום: גיל נחושתן)
"הנזק בלתי יתואר. אנחנו עסק פריפריאלי עם וותק של שמונה שנים, עושים הכול כדי לשמור על ראש מעל המים אבל עד מתי ישאירו אותנו במצב התלוי הזה בין שמיים לארץ? הכי עצוב לי שנאלצתי להוציא לחל"ת אפילו את אבא שלי בן 76 שעבד בעסק וזה נתן לו טעם לחיים. הוא הזדקן לי בבת אחת. עכשיו גם מאושפז בבית חולים", הוסיף פרמן.
המפגינים מתאחדים תחת זעקה אחת: "תנו לנו לפתוח!". המחאה קמה בשיתוף פעולה של התאחדות העצמאים, התאחדות ענף תיירות הפנים והחוץ, המלונאים, סוכני הנסיעות, נציגים מ"ארגון חיי הלילה והברים", "צו 8 לפועלי התרבות", "מסעדנים חזקים יחד", ארגון הספרים, מכוני הכושר, איגוד המסעדות והברים וארגונים נוספים.