1 צפייה בגלריה
מפוני שדרות במלון הרודס ים המלח
מפוני שדרות במלון הרודס ים המלח
למצולמים אין קשר לכתבה. מפוני שדרות בים המלח
(תנועה ישראלית)
בית המשפט למשפחה בתל אביב הורה לאחרונה על הפסקה הסדרי ראייה של אב שלקח את בנותיו מבית מלון שאליו פונו במלחמה עם אימן מביתן בשדרות, והחזיר אותן רק כעבור שבוע בהתערבות המשטרה. השופט ארז שני קבע שמעתה, על כל איחור של יותר מ-10 דקות בהחזרת הבנות הוא יחויב לשלם לאם 1,500 שקל ליום או חלק ממנו.
האם ובנותיה פונו בתחילת מלחמת חרבות ברזל למלון בים המלח. בזמן שהותן הופיע האב בבית המלון, לקח את הילדות והחזיר אותן רק אחרי שבוע ובהוראת בית המשפט. לטענתו, הייתה הסכמה עם אחותה של האם שהוא ייקח את הבנות באותו יום או שייסע איתן לאילת, מה שלא קרה לבסוף. לדבריו, הוא לא החזיר אותן כי האם "נעלמה" והתחמקה ממנו, והיא נוהגת שלא לענות לו בטלפון.
מדובר באב שכבר הפר בעבר פסק דין בעניין זמני שהות, והופיע בעיר המגורים ובמוסדות החינוך של הילדות. בית המשפט התערב אז, הורה על הרחקתו מהאם, והזהיר אותו מפני הפרה נוספת של זמני השהות.
"צריך אדם לקושי לב מיוחד כדי להתעמר דווקא במי ששרד מן התופת", כתב השופט ארז שני בפסק הדין. הוא ציין כי העובדה שמתנהלת בימים אלה מלחמה מחייבת את האזרחים לאחריות אישית מוגברת, קל וחומר שמלחמה אינה הזדמנות לרשעות, להתחכמות או להתנהגות פוגענית.
על פי פסק הדין, ניסיונו של האב להציג את האם כמי שנעלמה או התחמקה הוא "רשעות גרידא", שכן הוא ידע היטב היכן היא נמצאת. צוין כי מעצם הופעתו הפתאומית בבית המלון ניתן ללמוד שהאב התכוון מראש לנצל את המצב על מנת להכביד ולהקשות.
השופט לא האמין לגרסת האב שלפיה הייתה הסכמה שייקח את הבנות באותו יום או שייסע איתן לאילת. האב עצמו אמר שההסכמה הייתה עם אחותה של האם ושזו חזרה בה. בכל מקרה, הוא לא סיפק הסבר הגיוני לכך שלא החזיר את הבנות בתום זמני השהות. האב תירץ את מעשיו בכך שהאם לא ענתה לו לטלפון, בזמן שאפילו לא טרח לשלוח הודעה על העיכוב לה או לאחותה, ולא בטוח אם בכלל ניסה בכלל להתקשר.
השופט הוסיף כי האם נאלצה בשעת מצוקה, כשאין לה אפילו תחנת משטרה לפנות אליה בשדרות, לפנות לבית המשפט ולבקש מעורבות משטרתית: "אם רצה הנתבע לפגוע ולפצוע את התובעת צלחה דרכו. רשעות גרידא אינה זוכה לסבלנות לא בימי מלחמה ולא בימי שלום ומבחינתי הנתבע הוא 'שור מועד' החוזר על מעשיו שוב ושוב".
בנסיבות אלה הורה השופט כי במהלך 45 הימים הקרובים יופסקו זמני השהות לבל יחזור הנתבע על מעשיו. בנוסף הוא קבע כי לכשיתחדשו זמני השהות, כל איחור בהחזרת הבנות העולה על 10 דקות יחייב את האב בתשלום לתובעת בסך 1,500 שקל לכל יום או חלק מיום.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האם: עו"ד שירי בקשט מהסיוע המשפטי • ב"כ האב: לא צוין • עו"ד יפעת בנג'אן עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין