אמזון הייתה אחת החברות שמכירותיה ורווחיה זינקו בצורה משמעותית במגפת הקורונה, בעיקר בעקבות הסגרים בעולם והחשש של אנשים להיכנס לחנויות ולרכוש מוצרים. אבל עכשיו, אחרי שהעולם למד לחיות לצד הנגיף ומכירות האונליין ירדו, ענקית המסחר האלקטרוני רוצה להפסיק חוזי שכירות של מחסנים ברחבי ארצות הברית בשטח של 3 מיליון מ"ר, כדי להקטין את הנזקים, כך על פי דיווח בבלומברג. אמזון מכוונת לסיים את החוזים שלה במחסנים בניו יורק, ניו ג'רזי, דרום קליפורניה ואטלנטה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מחסן של אמזון
מחסן של אמזון
מחסן של אמזון
(צילום: רויטרס)
אמזון שוקלת אפשרות נוספת לפיה היא תשכיר אותם לשוכר משני לשנה עד שנתיים כדי לא לוותר עליהם באופן סופי במידה שהמכירות יזנקו שוב בעתיד הקרוב.
אמזון דיווחה בחודש שעבר על האטה בצמיחה, ועל תחזית רווח נמוכה אותה ייחסה בין השאר לכך שבנתה ושכרה יותר מדי מבני תעשייה שונים במהלך הקורונה בעקבות הזינוק במכירות. לצורך העניין, בסוף שנת 2021 שכרה אמזון 112 מיליון מ"ר של שטחים תעשייתיים. בדוח הרבעוני האחרון שלה טענה אמזון כי עודף הנדל"ן יגרום לה להוצאות כספיות עודפות של 10 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2022.
ענקית המסחר האלקטרוני שכרה את שירותיה של חברת הנדל"ן KBC Advisors, שתייעץ לה היכן כדאי לה לסאבלט את המחסנים שלה ובאילו מקומות היא צריכה לסיים את חוזי השכירות. לאמזון לא אמור להיות קשה מדי למצוא שוכרים חלופיים מכיוון שאחוז שטחי התעשייה הפנויים בארה"ב נמצא בשפל של כל הזמנים ועומד על 4% בלבד, כאשר מחיר השכירות עלה ב-17.6% בסוף 2021.
כאמור, לפני כחודש פרסמה אמזון את הדוחות שלה לרבעון הראשון של 2022, ולמרות שרשמה הכנסות של 116.4 מיליארד דולר, עלייה של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מדובר בקצב הצמיחה האיטי ביותר של החברה מזה 21 שנים. במקביל, אמזון רשמה הפסד של 7.6 מיליארד דולר על השקעתה ביצרנית הטנדרים החשמליים ריביאן, מה שגרם לה בסופו של דבר להפסד נקי של 3.8 מיליארד דולר ברבעון.