הקלה במס על הכלים החד פעמיים. כלי נייר המצופים בשכבת פלסטיק, בעיקר כוסות קפה, יהיו פטורים ממס קנייה למשך חודשיים החל ממחר (יום חמישי). הדבר נועד להקל על היבואנים שנפגעו לעומת השוק המקומי, משום שהביאו מכולות אחרי שהצו נכנס לתוקף, ושילמו את המס לפני השינוי שבוצע על ידי ועדת הכספים. שר האוצר אביגדור ליברמן חתם על הצו החדש והוא פורסם ברשומות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
פטור ממס קנייה על כוסות קפה לחודשיים
פטור ממס קנייה על כוסות קפה לחודשיים
פטור ממס קנייה על כוסות קפה לחודשיים
(צילום: AFP)
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, אמר: "נוצר מצב של פער תחרותי בשוק, עבדנו במשך שבוע על הפתרון, כאשר מה שעמד לנגד עיננו הוא איך אנחנו נותנים הטבה על מנת לשפות את מי ששילם מס ביתר לדעת הוועדה".
נזכיר, שבמסגרת אישור צו המיסוי לכלים חד פעמיים נקבעה הפחתה במס הקנייה על כלי נייר בעלי שכבת פלסטיק, כך שהמס לכלים אלה יעמוד על 3.30 שקל לקילו לעומת 11 שקל ליתר הכלים. בעקבות כך עלתה טענה כי התיקון יוצר עוול עבור גורמי השוק ששילמו מחיר מלא בגין המיסוי, בתקופה בה נכנס הצו לתוקף וטרם תיקונו מצד ועדת הכספים.
2 צפייה בגלריה
הדיון על מיסוי חד פעמי בוועדת הכספים
הדיון על מיסוי חד פעמי בוועדת הכספים
הדיון על מיסוי כלים חד פעמיים בוועדת הכספים
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נוכח הדברים קיים יו"ר הוועדה קושניר שיח בשבוע האחרון מול רשות המיסים, והיום הציג נציג הרשות כי "סוכם על הקלה במס לקבוצת אותם טובין קדימה, מכיוון שתיקון רטרואקטיבי לא אפשרי מבחינת רשות המיסים, אז ההקלה תהייה בבחינת הטבת מס קדימה - הורדת מס לכלים מצופים פלסטיק, הכלים שבוצע לגביהם הפחתה לפני שבועיים".
כך הוצג כי החל ממחר יזכו פריטי מכס אלה, לפטור ממס קניה לחודשיים.