1 צפייה בגלריה
אקדח אילוסטרציה
אקדח אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום בחדרה אישר לאחרונה הסדר טיעון עם נהג שאיים באקדח על נהגים אחרים שלטענתו הפחידו אותו בנסיעה בכביש 4: חרף הודאתו, הושתו עליו עונש של 160 שעות שירות לתועלת הציבור ותשלום פיצוי בסך 750 שקלים למתלונן, ללא הרשעה פלילית.
בכתב האישום צוין כי בינואר 2019 בשעת צהריים נהגו המתלונן וחברתו בכביש 4 בשתי מכוניות נפרדות, צמודים זה לזה. בשלב מסוים, סמוך למחלף חדרה דרום, הנאשם שנהג גם הוא בכביש הבחין בהם משתוללים בכביש וסבר כי הם משחקים בתחרות שבמהלכה, לגרסתו, כמעט הורידו אותו לשוליים. כשהיו בנתיב הימני הנאשם עקף אותם משמאל, וכשהיה בקו ישר עם רכבו של המתלונן שלף לעברו אקדח שהוא מחזיק ברישיון, בכוונה להפחידו.
כתב האישום המקורי ייחס לו גם החזקת קנאביס לשימוש עצמי שנמצא בחיפוש ברכבו, אולם העבירה נמחקה בהמשך במסגרת הסדר הטיעון שאליו הגיעו הצדדים, ולנאשם יוחסה רק עבירת איומים.
עוד סוכם במסגרת ההסדר שגובש בין סנגורו של הנהג, עו"ד נדב גרינולד, לבין התביעה המשטרתית, כי הנאשם יודה בכתב האישום המתוקן אך לא יורשע, ויוטל עליו עונש של שירות לתועלת הציבור ופיצויים למתלונן.
נציגת המשטרה שי-לי פדידה שהציגה בבית המשפט את הסדר, הסבירה כי הנאשם עבר טיפול פסיכולוגי פרטני וכי הרשעה תסב לו נזק קונקרטי בהיותו בן ממשיך בקיבוץ. היא הוסיפה כי שירות המבחן שערך בעניינו תסקיר התרשם כי הנאשם הביע בושה ואמפתיה כלפי המתלונן ואף נכונות לפצות אותו.
עוד צוין בתסקיר כי הנאשם מיצה את ההליך הטיפולי וחל שיפור משמעותי במצבו כך שכיום הוא מסוגל לבחון מצבים, לשקול את צעדיו ולערוך התבוננות עצמית, והוא בעל מוטיבציה לקדם עצמו. הסנגור עו"ד גרינולד ביקש שהפיצוי שיוטל על הנהג יהיה מינימלי ככל האפשר על מנת שיוכל לעמוד בתשלום, שכן הוא לא עובד באופן מסודר ואין לו הכנסה קבועה.
לאחר ששמע את טיעוני הצדדים אישר השופט משה גינות את ההסדר והחליט שלא להרשיע את הנאשם בעבירה המיוחסת לו. תחת זאת, קבע, הנהג ירצה 160 שעות לתועלת הציבור במסגרת תוכנית שתוגש לאישור בית המשפט. בנוסף, חייב השופט את הנאשם לפצות את המתלונן בסכום של 750 שקל.
• לקריאת ההחלטה המלאה – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ הנאשם: עו"ד נדב גרינולד • ב"כ המאשימה: מתמחה, שי-לי פדידה • ynet הוא שותף באתר פסקדין