רשות מקרקעי ישראל הכריזה היום (שלישי) על היזמים והקבלנים שזכו במכרזים לבניית 915 יחידות דיור בפסגת רמות בבאר שבע, במסלול "מחיר מטרה" להגרלות הבאות שייערכו השנה (לא זאת שתוצאותיה פורסמו בתחילת השבוע). המחיר ההתחלתי לדירה יעמוד על כ-888 אלף שקל. כמו כן, 610 יחידות דיור נוספות ישווקו בשוק החופשי. כל הדירות יכללו מרפסת, חניה ומחסן.
למכרז הוגשו 13 הצעות, ו-8 קבלנים/יזמים זכו בו. הדירות במסגרת מסלול "מחיר מטרה" ימכרו בהנחה של 20% מגובה השומה, ועד 300 אלף שקל ממחיר הדירה בשוק החופשי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אתר בנייה בב"ש
אתר בנייה בב"ש
אתר בנייה בב"ש
(צילום: הרצל יוסף)

אומדני המחירים לדירות ששווקו במסלול "מחיר מטרה"

המחיר התחלתי לדירת 85 מ"ר - 878,939 שקל
המחיר התחלתי לדירת 100 מ"ר - 1,018,897 שקל.
המחיר התחלתי לדירת 120 מ"ר - 1,205,508 שקל.
מדובר בתוכנית שעיקרה בניית שכונת מגורים חדשה בחלקה הצפוני של באר שבע, בסמוך לשכונת רמות ב', ובין כביש מס' 40 ממזרח לכביש מס' 406 ממערב. השכונה תכלול סך הכל כ-3,714 יח"ד במגוון סוגי בניה רוויה בגבהים שבין 5-7 קומות, בדירות ודירות גן.
לפי הודעת הרשות, במערב השכונה עובר פארק לשימור נופי, ובנוסף יינתנו פתרונות חינוך בעזרת שטחים המיועדים לבית ספר יסודי, בית ספר מקיף, גני ילדים, פעוטונים ומועדוני ילדים.

הזוכים הראשונים יודעים שלא יקבלו בקרוב מפתח

כאמור, בתחילת השבוע התבשרו כ-10,000 הזוכים מתוך כ-120,000 שנרשמו להגרלה הראשונה שנערכה ל"דירה בהנחה". יחד עם זאת, נראה שבמקרה הטוב הם יקבלו את המפתחות לדירה בתקופה של בין 4 ל-5 שנים, כאשר חלק גדול מהפרויקטים עדיין לא קיבלו בכלל היתרי בנייה.
"ממש שמחנו לשמוע שזכינו, במיוחד שנרשמו כל כך הרבה אנשים", אמרה אתמול מורן אוחיון בראיון לאולפן ynet. אוחיון, שמתגוררת יחד עם בעלה בפתח תקווה, זכתה בדירה בטבריה, ולא מתביישת להגיד שמדובר בדירה להשקעה ולא למגורים: "האמת שבהתחלה נרשמנו למרכז, לתל אביב, אור יהודה ובאר יעקב, ואז שמענו את הדיווחים לגבי ההרשמות. הבנו שהמון נרשמו למרכז, אז החלטנו להחליף את זה לאיזורים שהביקוש בהם פחות גבוה, כדי שסיכויי הזכייה יהיו קצת יותר גבוהים".
2 צפייה בגלריה
מורן אוחיון ובעלה
מורן אוחיון ובעלה
מורן אוחיון ובעלה
למרות האופטימיות של אוחיון, הסיכוי שהשלמת הבנייה, שלא לדבר על התחלתה, ייקחו עוד לא מעט שנים, והסיכוי שהיא תוכל להשכיר את הנכס בקרוב נראה קלוש. "אני רוצה להיות אופטימית", היא אומרת. "הם טוענים שזה לוקח בסביבות השנתיים. אנחנו שומעים שזה לוקח 5-4 שנים. נקווה שזה ייקח פחות".
מי שפחות התרגש מהזכייה שלו הוא נאור בר תל מבאר שבע, שיחד עם אשתו ייבנו את הדירה שלהם בפרויקט בלוד.
נאור, יש תחושה של זכייה בפיס? "כן ולא, כי צריך לבדוק מה זה בדיוק הפרויקט, כמה יעלה לנו, מתי יהיה אישור לבנות".
זאת אומרת אתה זהיר, זו לא איזושהי חגיגה ותחושה שעשיתם את זה והדירה בדרך? "נכון, כי הדירה עוד רחוקה מלהגיע. אני אופטימי, אבל צריך גם להסתכל על כל הנתונים".
למה דווקא לוד, בגלל הסיכויים לזכות או שאתם רוצים לגור בעיר? "לא ולא. לוד הייתה אופציה השלישית שלנו. רצינו באר שבע כי אנחנו מב"ש, או בדימונה, כי כמו שמורן אמרה מקודם, האחוזים שם יחסית גבוהים לזכייה. לוד הייתה אופציה שלישית, אבל גם זה טוב".
אתם חושבים שבאמת תעברו לגור שם עוד כמה שנים, או שזה חתול בשק? "אני לא חושב שבאמת נעבור לגור שם, בכנות. גם כי אין לדעת כמה זמן זה ייקח בכלל, ונראה. זו דירה שהמטרה שלה היא לקדם את ההון העצמי שלנו, קודם כל".