משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל הודיעו הערב (ג') כי 30 אלף יחידות דיור מוזלות יוגרלו השנה לזכאים במסגרת תוכניות שונות לדיור בר השגה. בסבב הראשון, אשר צפוי להתקיים לפני חג הפסח, צפויות להתפרסם כ-10,000 יחידות דיור.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ברקע, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה הערב את מדד מחירי הדיור לחודשי נובמבר-דצמבר 2021, אשר הציגו עלייה של 1.5% לעומת אוקטובר-נובמבר 2021. בכך, מחירי הדיור בישראל השלימו עלייה שנתית של 11.3% לעומת נובמבר-דצמבר 2020.
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
אתר בנייה
(צילום: shutterstock)
במסגרת התוכניות, אשר כוללת יתרות של התוכניות הקודמות "מחיר למשתכן" ו"מחיר מופחת" ואת התוכנית החדשה - "מחיר מטרה", ההגרלות יחולו על למעלה מ-80 ישובים ברחבי הארץ, בהם אשדוד עם כ-1,100 יח"ד, חיפה עם כ-1,300 יח"ד, באר שבע עם כ-900 יח"ד, יבנה עם כ-1,100 יח"ד ועוד.
במהלך שנת 2021 פורסמו לשיווק 100 אלף יחידות דיור במסגרת יישום תוכנית הדיור הממשלתית שהציגה הממשלה לפני מספר חודשים, מרביתן במהלך המחצית השנייה של השנה.
בחודש דצמבר 2021 אושרה תוכנית למתן מענקים לרוכשי דירה במסגרת תוכנית "מחיר מטרה", במסגרתה יינתן מענק בגובה 40 אלף שקל לזכאי משרד הבינוי והשיכון שירכשו דירה במסגרת התוכנית, באזורים בהם מחיר הקרקע, ללא הוצאות פיתוח, נמוך מ-100 אלף שקל ליחידת דיור, ללא מע"מ.
תוכנית מחיר מטרה המחודשת נועדה להעניק לזוגות צעירים ולמחוסרי דיור הזדמנות לרכוש דירה בהנחה של עד 300 אלף שקל או 20% ממחיר הדירה, עבור מי שיזכה בהגרלה.
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "כבר בשנה זאת נוציא עשרות אלפי דירות בהנחה, גם מתוכניות קודמות וגם מתוכנית מחיר מטרה עבור הזוגות הצעירים, כדי שהם יוכלו לקנות דירה במחיר סביר. אני גאה בעבודת המשרד ורמ"י שעבדו לילות כימים כדי להביא תוצאות בשטח וסמוך ובטוח כי בשנה הקרובה פניו של שוק הנדל"ן בישראל ישתנו".