מספנות ישראל, שבנתה עד היום בעיקר ספינות טילים וסיור, נכנסת לשוק הנחתות, המיועדות להוביל כוחות לנחיתה בחופי ים, ובכל מקום שאין בו נמל מסודר. הנחתת שיבנו המספנות, ומסוגלות להוביל גם כלי רכב וציוד, מבוססת על תכנון של מספנה אירופית.
המספנה הודיעה כי חתמה על עסקה ראשונה עם לקוח ממשלתי באפריקה לאספקת שתי נחתות תמורת כ-38.5 מיליון שקל, שיסופקו בתוך 22 חודשים. ללקוח אופציה לרכישת כלי שיט נוסף תמורת כ-19.2 מיליון שקל, כך שהיקפה הכולל של העסקה עשוי להגיע עד לכ-58 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
נחתות של צבא ארה"ב
נחתות של צבא ארה"ב
נחתות של צבא ארה"ב. המחשה
"נחתות מיועדות כיום לא רק ככלי מבצעי להובלת לוחמים, ציוד ורכב, אלא גם לתמיכה בכוחות אזרחיים במבצעים הומניטריים", אמר ל-ynet איתן צוקר, מנכ"ל מספנות ישראל. "נציע את הכלים החדשים גם למשרד הביטחון ולחיל הים, וגם ללקוחות זרים".
צוקר הוסיף כי המלחמה באוקראינה צפויה להביא למספנות עסקאות חדשות. "אנחנו רואים התעוררות בשבועות האחרונים, אבל אלה עסקאות ארוכות טווח שלוקח זמן להקים. התווך הימי משמש כיום תווך אסטרטגי להרבה מדינות, כי כיום הכל קרוב ומנוטר".
המספנות ממשיכות כעת בתכנון ספינות הטילים החדשות של חיל הים, שיכונו רשף, ושמשרד הביטחון צפוי להזמין במקום ספינות הסער 4.5 המתיישנות שבשירות, וככלי משלים לספינות הסער-6 שנרכשו מגרמניה.