רשת פרשמרקט, שבשליטת האחים אמיר, ממשיכה להתרחב. הרשת רכשה מיינות ביתן שלושה סופרמרקטים נוספים, שניים מהם ממוקמים בעיר אשדוד ואחד נוסף בפתח תקווה, בשטח מסחר כולל של כ-3,094 מ"ר, תמורת כ-47 מיליון שקל (כולל מע"מ ולא כולל המלאי). זאת בנוסף לשלושה סניפים בבבלי, נווה מרום וחבולון, שרכשה מיינות ביתן במהלך השנה שעברה, תמורת 40 מיליון שקל נוספים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מכירת הסניפים היא חלק מתוכנית ההבראה וההיערכות של יינות ביתן לקראת ההנפקה הצפויה של מניותיה בוברסה לניירות ערך בתל אביב, המתוכננת לחודש אפריל הקרוב.
לאחר הרכישה, תפעיל רשת פרשמרקט 41 סניפים. מאז הנפיקה החברה לראשונה את מניותיה בבורסה לפני שנה וחצי, מספר סניפיה - שעמד בהנפקה על 31 סניפים - גדל ב-33%. היקף המכירות הכולל בסניפים לא כולל מכירות באינטרנט, שעמד על כ-93.5 מיליון שקל בשנה האחרונה.
פרשמרקט מפעילה תחתיה מספר מותגים: מחסני להב, טיפ טוב, היפר דודו, סופר דוש ומחסני מזון. מחזור מכירותיה של הרשת, בחציון ראשון של 2020 הסתכם ב-794 מיליון שקל, הרווח הנקי שלה הסתכם ב-55.5 מיליון שקל ולצד הרווחים נהנו המשקיעים גם מעליית שוויה של המניה, שזינקה מאז תחילת השנה ב-61%.
עוד סוכם כי הרשת תרכוש במועד ההשלמה את המלאי המצוי בסניפים במחיר עלות, בהתאם לספירת מלאי שתתבצע בסמוך למועד השלמת העסקה, שנקבע ל-30 בנובמבר 2020, בכפוף לקיום כל תנאי ההסכם וקבלת אישור הממונה על התחרות לעסקה.
כמו כן, במסגרת ההסכם, יינות ביתן התחייבה שלא לפתוח סניפים חדשים באיזורים בהם פעלו הסניפים שנמכרו לתקופה המצויינת בהסכם.
בכוונת החברה לממן את תשלום העסקה במועד ההשלמה, באמצעות נטילת הלוואה בנקאית ומהאמצעים העצמיים של החברה. להערכת החברה, היקף ההשקעות שתבצע החברה בסניפים, לא יהיה בסכום מהותי.