שלמה רודב, יו"ר יינות ביתן, רשת המזון השנייה בגודלה בישראל, מתכנן להנפיק את מניות הקבוצה בבורסה בתל אביב באפריל הקרוב, בשאיפה לגייס הון לפי שווי של 800 מיליון שקל (לפני הגיוס). מהמהלך תרוויח לא רק משפחת ביתן, בעלת השליטה: ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע שלוועד (בעבר ועד מגה ומינואר הקרוב מייצג את כל 5,000 עובדי הקבוצה) הובטח במסגרת ההנפקה תשלום של 12 מיליון שקל שיחולקו לעובדים.
ברשת שואבים אופטימיות מההנפקות המוצלחות של פרשמרקט ויוחננוף ומהמכפילים הגבוהים שבהם נסחרות רשתות המזון. גם העובדה שהקורונה הקפיצה את מכירות המזון במחצית הראשונה של 2020 בכ-9% גורמת לכך שביינות ביתן מאמינים בסיכויי ההנפקה.
2 צפייה בגלריה
יינות ביתן
יינות ביתן
יינות ביתן
ברשת מתכננים להציג בפני המשקיעים את הבעלות על רשת מגה כיתרון יחסי על המתחרות מאחר שמדובר ברשת עירונית, הממוקמת בלוקיישנים מעולים במרכזי ערים ובשכונות ותיקות. בנוסף, חלק גדול מסניפיה נבנה בעבר עם חניה צמודה.
לאחר רכישת מגה לפני 4 שנים על ידי נחום ביתן הדגש היה על יינות ביתן כמותג החזק. מאז הקורונה, לצד העלייה במכירות ששיפרה את מצבה הפיננסי של קבוצת יינות ביתן, החלה תופעה חדשה שבמסגרתה הלקוחות מעדיפים סניפים קרובים וקטנים יחסית על פני סניפי ענק מחוץ או בשולי הערים, כשגם חנויות מכולות זכו לעדנה מחודשת.
כדי לחזק את מגה בעיר ולבדל אותה מול "שופרסל שלי", הרשת העירונית המתחרה של שופרסל, החליט מנכ"ל יינות ביתן מיכאל לובושיץ להוזיל את מחירים במגה בעיר, שנתפסה עד כה כרשת יקרה, ולמצבה כזולה יותר משופרסל שלי. כדי למנף את הנהירה לסניפים עירוניים שרווחיים יותר, הוחלט להסב גם 40 סניפי יינות ביתן לרשת עירונית נוספת בשם "ביתן", שתפנה לקהל שנרתע מהתדמית היקרה של מגה בעיר.
כחלק משדרוג מגה בעיר והיערכות להנפקה שופצו עד כה 60 סניפים ותיקים, תוך דגש על תצוגת הפירות והירקות ושדרוג הקצבייה. בנוסף, לאחר תקופה ארוכה שבה לא השקיעה יינות ביתן בפרסום של מגה בעיר, עלה לאחרונה קמפיין לרשת בכל ערוצי התקשורת בסיסמה: "קופצים שנייה עושים קנייה", תוך דגש על על איכות הקצבייה והתוצרת הטרייה. לאחרונה צומצם המגוון במגה בעיר ל-6,000 פריטים בלבד, שרווחיים יותר לרשת.
קבוצת יינות ביתן מפעילה 87 סניפי מגה בעיר, 17 סניפי שוק מהדרין ו-56 סניפי יינות ביתן. מחזור המכירות השנתי של הקבוצה הוא כ-4.5 מיליארד שקל. בשנה האחרונה קיבלה הקבוצה גם פעימה ראשונה בסך 50 מיליון שקל מתוך קו אשראי חדש שבנק הפועלים העמיד לה בגובה של 150 מיליון שקל. בנוסף, מכרה 5 סניפים ליוחננוף בשווי 67 מיליון שקל, דבר שחיזק גם כן את מצבה הפיננסי.