קנס לדואר ישראל בגלל צמצום שעות פעילות בניגוד לחוק: משרד התקשורת הודיע היום (ד') על כוונתו להטיל על החברה עיצום כספי בסך כולל של 1.1 מיליון שקל, בשל "הפרות חמורות שפגעו בשירות חיוני לציבור בתקופת מגפת הקורונה".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לטענת המשרד, "במהלך הסגר השלישי חברת הדואר צמצמה שעות וימי פעילות ב 44 יחידות דואר בניגוד להוראות הרישיון. במקביל, התקבלו תלונות רבות מהציבור ומגורמים שונים על זמני המתנה ארוכים מאוד שיצרו התקהלויות ביחידות הדואר. עוד עלה מבדיקת משרד התקשורת כי לקוחות שהזמינו תור מראש מצאו עצמם מגיעים ליחידת הדואר ומוצאים אותה סגורה מבלי שחברת הדואר טרחה להודיעם על סגירת היחידה", כך נמסר. גם ב-ynet פורסמו מקרים בהם לקוחות גילו שהסניף סגור והחבילות שלהם לא הועברו לסניף אחר.
1 צפייה בגלריה
1
1
דואר ישראל
עוד מסרו במשרד כי בדואר נהגו כך למרות שתקופת משבר הקורונה הביאה לעלייה חדה בהזמנת חבילות אונליין, ולצורך מוגבר בשירותי בנק הדואר (קצבאות, תשלומים), כך ששירותי הדואר נחשבו לחיוניים.
משרד התקשורת טוען כי הוא פועל "לשיפור רמת ואיכות שירותי הדואר לטובת הציבור, בפרט שהחברה נמצאת בעיצומו של הליך הפרטה. מינהל הדואר במשרד מבצע באופן שוטף פעולות פיקוח ואכיפה לאכיפת הוראות חוק הדואר, התקנות, הרישיונות וההיתרים. במסגרת זו, במידת הצורך, המשרד מטיל עיצומים כספיים על הפרות שונות".
יחד עם זאת משרד התקשורת לא פעל בזמן אמת נגד החברה, לא ערך אכיפה בפועל ולא כפה עליה לפתוח את הסניפים.
לדברי מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר-בן חורין, "לא נאפשר מצב שאזרחים מגיעים לסניף דואר סגור בשעות הפעילות. מדובר בהפרות בוטות וחמורות של החברה ואנו נחושים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לוודא שאזרחי ישראל יקבלו שירותי דואר מתקדמים ואיכותיים".
חברת דואר ישראל מסרה בתגובה כי היא "דוחה מכל וכל את הטענות. מדובר בתקופת הקורונה והסגר, בה התחלואה הייתה בעיצומה. ביחידות שנסגרו שהו חולי קורונה מאומתים, שאילצו את הדואר לסגור זמנית את היחידות, עקב כניסת עובדים לבידוד בהוראת משרד הבריאות, ומתוך אחריות לשלום עובדינו ולקוחותינו. משרד התקשורת עודכן בזמן אמת על כל אחת מהיחידות שנסגרו בתקופה זו, והודעה על כך פורסמה באתר הדואר וביחידה שנסגרה לידיעת הציבור. ברוב המקרים היחידות נפתחו מחדש למחרת היום. בכוונתנו לערער על הכוונה להטיל עיצומים על חברת הדואר בעיתות הקורונה".