עמי זוגלובק משתלט על החברה המשפחתית: יעל אנדר-זוגלובק, בתם של מייסדי זוגלובק המתגוררת מזה שנים רבות בקנדה, החליטה למכור את מלוא אחזקותיה בחברה (50%) לאחיה עמי, שבנו אלי זוגלובק משמש כיו"ר יצרנית הנקניקים. עד היום נשארה חברת זוגלובק בבעלות פרטית של המשפחה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מהלך העברת המניות יתפרש על פני חמש שנים, במהלכן אנדר-זוגלובק תמשיך לכהן בדירקטוריון החברה.
2 צפייה בגלריה
עמי אלי ויעל זוגלובק
עמי אלי ויעל זוגלובק
עמי אלי ויעל זוגלובק
(צילום: סיון פרג')
בשנת 2007 רכשו עמי ויעל את אחזקות אחיהם חנן וגיסם ראובן משכית בחברה תמורת 25 מיליון דולר והפכו בעלי המניות היחידים.
קבוצת זוגלובק, מחלוצות חברות המזון בישראל, החלה את דרכה בשנת 1937 כמפעל קטן לייצור מוצרי נקניק ובשר כשר. המפעל הוקם בנהריה על ידי אירמרגרד (יונה) וריינהולד (אברהם) זוגלובק, כממשיך דרכו של מפעל משפחתי ותיק ורב-מוניטין בגרמניה.
עם עלייתם לארץ ישראל, העתיקו בני המשפחה את הקונספט המצליח למפעל החדש בנהריה, והיו הראשונים שייצרו פסטרמה הודו. עם השנים המפעל הלך וצמח, הרחיב את תחומי פעילותו לקטגוריות נוספות, החל לייצא את תוצרתו למדינות אירופה, ארה"ב ויפן, והפך לקבוצת מזון מהגדולות והמובילות בישראל.
2 צפייה בגלריה
מפעל זוגלובק בשלומי
מפעל זוגלובק בשלומי
מפעל זוגלובק בשלומי
(צילום: יח"צ)
כיום, זוגלובק היא יצרנית הנקניקים הגודלה בישראל עם מחזור מכירות של כ-450 מיליון שקל בשנה. בנוסף היא נכנסה לתחום דברי המאפה ותחליפי הבשר.
מזובלוגבק סירבו להגיב האם רכישת המניות היא חלק מרצון להנפיק או לבצע שינויי בעלות נוספים בחברה.
אנדר-זוגלובק מסרה כי "חשוב לי ביותר שזוגלובק תישאר בבעלות המשפחה. אני רואה בעמי, אחי, ובמשפחתו את דור ההמשך".
אלי זוגלובק, יו"ר החברה, הוסיף כי "יעל היא חלק בלתי נפרד מהלב הפועם של זוגלובק. גם בצד העסקי לא יכולנו לבקש פרטנרית טובה ממנה. אני שמח שיעל נשארת מעורבת ותמשיך לתרום מניסיונה ומרוחה בשנים הקרובות. בנוסף, משמח אותי שזוגלובק נשארת חברה משפחתית, בדיוק כפי שסבתא שלי תמיד רצתה".