ממשלת גרמניה אישרה אמש (יום ד') לראשונה לחיל האוויר הגרמני לחמש את מל"טי ההרון-TP שרכש מהתעשייה האווירית. הגרמנים ירכשו גם את החימוש מישראל, וישלמו בשלב הראשון לרפאל 166 מיליון דולר תמורת 160 טילים.
חימוש המל"טים היה נושא שנוי במחלוקת בגרמניה, כאשר מפלגות השמאל מנעו את אישורו בעת רכישת המל"טים לפני ארבע שנים מתעשייה אווירית באמצעות אירבאס שמתחזקת אותם, בעסקה בשווי 650 מיליון דולר.

1 צפייה בגלריה
מל"ט ההרון-TP
מל"ט ההרון-TP
מל"ט ההרון-TP
(צילום: באדיבות דובר צה"ל)
חיל האוויר הגרמני ביקש כבר אז לצייד את שבעת המטוסים הבלתי מאויישים שרכש, על מנת להשתמש בהם כדי לתקוף איומים שמסכנים חיילים גרמנים. אולם כעת, כאשר מפלגות השמאל מרכיבות את הקואליציה בגרמניה, הובילה המלחמה באוקראינה להסרת ההתנגדות, כחלק מהמהלך שמוביל הקנצלר אולף שולץ.
בעקבות הפלישה הרוסית הודיע שולץ על השקעת ענק של 100 מיליארד אירו בחיזוק צבא גרמניה. מעבר לחשש מהמהלכים הבאים של רוסיה, הדגישה הלחימה באוקראינה את חשיבות השימוש במל"טים תוקפים, כאשר האוקראינים עושים שימוש מוצלח במל"טים כאלה שרכשו מטורקיה מול כוחות הקרקע הרוסיים. בזמן שחיל האוויר האוקראיני הקטן מתקשה לפעול מול היתרון המספרי הגדול של חיל האוויר הרוסי, המל"טים החמושים מאפשרים לאוקראינים לנהל בכל זאת תקיפות מוצלחות מהאוויר של כוחות שריון והגנה אווירית רוסים.
לפי סוכנות בלומברג, מתוך הטילים שירכשו הגרמנים מרפאל, 60 ישמשו לאימון הצוותים, ו-80 יישמרו כטילים מבצעיים ללחימה. מדובר בעסקת חימוש קטנה יחסית, אבל שצפויה להוות פתח לעסקאות המשך בעתיד.