1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לבית המשפט המחוזי בלוד הוגשה לאחרונה תביעת רשלנות רפואית של בת 38 נגד "מדיקל סנטר" הרצליה והרופא המנתח מטעמה: היא תובעת פיצוי של מיליוני שקלים בטענה שניתוח לקיצור קיבה שעברה בוצע ברשלנות והותיר אותה עם נכות פיזית ונפשית קשה.
באמצעות עו"ד רויטל הורוביץ טוענת התובעת שב-2017 היא התקשרה עם הרופא והמרכז לצורך ביצוע ניתוח קיצור קיבה מסוג "שרוול". לדבריה, הניתוח הוצג בפניה כהצלחה בטוחה ולא סופקו לה טרם ביצועו הסברים על אודות הסיבוכים האפשריים.
אלא שבפועל הניתוח נחל כישלון. לדבריה, מיד לאחר שהתעוררה מההליך החלה לחוש כאבי בטן עזים המלווים בהפרשה עכורה מהנקז. הרופא ניתח אותה בשנית ואמר לה שהמקור לכאביה היה חתיכת שומן שנתקעה בין התפרים, וכי הוציא אותה ותפר מחדש.
ואולם מצבה הגופני הידרדר והלך והיא החלה לפתח מצוקה נשימתית. לאור זאת היא עברה בדיקת סי.טי, שהדגימה ממצא מחשיד: דליפה של נוזל עכור סביב הטחול שלה. למרות זאת, לטענתה, המנתח נותר בשלוותו ואמר שיש לה "חור קטן בקיבה. זה כלום. זה לא קריטי. נסדר לך את זה, נשים לך קליפסים והכל יהיה בסדר".
מכאן החלה הצעירה בסדרת טיפולים, בדיקות ואשפוזים על מנת לתקן את נזקי הניתוח, אולם מצבה נותר בכי רע: היא סובלת בין היתר מהקאות מרובות, כאבי בטן עזים, התעלפויות, אנמיה קשה, שלשולים, טחורים ועוד הפרעות קשות שפוגמות באיכות חייה. היא צירפה לתביעתה חוות דעת של מומחים שתומכות בטענותיה בדבר הפגיעה הפיזית והנפשית.
בפן הכירורגי קבע המומחה שההתרשלות החלה מיד לאחר הניתוח כשהצעירה החלה לחוש כאבים בבטן המלווים בהפרשה עכורה. במצב המתואר, כתב, מנתח סביר צריך לחשוד בדליפה מהקיבה ולבצע מיד בדיקת סי.טי וגסטרוסקופיה, ובמידה שאכן מתגלה חור בקיבה עליו לפעול לסתימתו.
"העובדה כי הנתבעים ביצעו לתובעת בדיקת סי.טי רק שלושה ימים לאחר הניתוח, שאז כבר הדלף היה משמעותי, מהווה רשלנות קשה", כתב והוסיף כי ככל שהחור היה נסגר תוך מספר שעות סיבוכי הניתוח היו נמנעים.
מומחה נוסף בתחום הנפש קבע שבשל מסכת האירועים סובלת הצעירה מתחושת חוסר ביטחון, חוסר הערכה עצמית, פסימיות עם ביטויים של מצוקה רגשית, וכן מהפרעה דיכאונית עם ליווי חרדתי. מומחה שלישי, בתחום הפה והלסת, הוסיף שהצעירה סובלת בין היתר מפצעים וצריבה בחלל הפה, ומכאבים תמידיים בשיניים בשתי הלסתות. בסך הכול נטען שכתוצאה מרשלנות הנתבעים נגרמה לצעירה נכות רפואית בשיעור של 71%.
לדברי התובעת, מאישה בריאה שעושה חיל בעבודתה, היא הפכה אחרי הניתוח הרשלני לנכה מובטלת הסובלת משלל ליקויים ונאלצת להיעזר באחרים בביצוע מטלות היום-יום. נכון למועד פרסום הכתבה לא התקבלה תגובה מאת "מדיקל סנטר" הרצליה.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד רויטל הורוביץ ממשרד עורכי-הדין הורוביץ-עופר • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין