"שער הדולר עדיין לא הגיע לנקודת האיזון המתבקשת ואין שום סיבה להתייקרויות. נעקוב אחרי ההתפתחויות בהמשך". כך אמר היום (שבת) ל-ynet שר האוצר, ישראל כץ, לאחר שבסוף השבוע זינק שער הדולר היציג בכמעט 4% לאחר הודעת בנק ישראל על תוכנית רכישת מט"ח בשווי 30 מיליארד דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
קניות אחרונות בקניון אילון ברמת גן לקראת הסגר השלישי
קניות אחרונות בקניון אילון ברמת גן לקראת הסגר השלישי
קניות אחרונות בקניון איילון ברמת גן לקראת הסגר השלישי
(צילום: דנה קופל)
ההערכות בשוק הן ששער הדולר יעלה עוד בשבוע הקרוב וכי בנק ישראל כבר יתערב במסחר כדי להראות את רצינות כוונותיו לא להתיר עוד לשער להתדרדר בחזרה לשערי המינימום שנחזו בשבוע האחרון. "ראיתם את התחתית בשבוע האחרון. מעכשיו השער יעלה", אמר גורם המעורה בהליך לקבלת ההחלטה על הרכישות העתידיות של בנק ישראל.
בשל כך, גורמים במשק, בהם יבואנים וסוחרים, ציינו כי עלייה חדה בשער הדולר תחייב בקרוב ייקור של מוצרים מיובאים. כמו כן, צפויה התייקרות של מחיר הדלק, הצמוד הן למחירי הנפט באגן הים התיכון והן לשער הדולר, גורם שייקר את מחירי ההובלה.
2 צפייה בגלריה
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, ושר האוצר, ישראל כץ
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, ושר האוצר, ישראל כץ
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, ושר האוצר, ישראל כץ
(צילום: אלכס קולומויסקי ושלו שלום)
גורם בסביבתו של שר הכלכלה, עמיר פרץ, אמר הערב ל-ynet כי במשרד יעקבו אחר התפתחות המחירים במשק, בעיקר של מוצרי היסוד וחומרי הגלם, אולם לפי שעה לא צפויים צעדים כמו הכנסת עוד מוצרים לפיקוח.
יצויין כי ככל הידוע היה שר האוצר כץ בסוד העניינים ועודכן מראש על ההודעה שעומד בנק ישראל לפרסם ביום חמישי. "המהלך לרכישת דולרים עליו הכריז בנק ישראל הוא נכון ויסייע לצמצם את הפגיעה בייצוא שקרתה עקב התחזקותו הריאלית של השקל", אמר כץ.